Projekt Klädkammare

Vår stationära står som de flesta vet i vår klädkammare! Jag har aldrig tyckt om att sitta därinne i mörkret och trycka på ett halft fungerande skrivbord, titta på en ful och liten skärm samt höra motorn i datorn jobba ihjäl sig. Jag är heller inget big fan av betongväggar och furu. Men i veckan var Stoffe, efter ett förslag ifån mig iväg och köpte en ny stationär dator, samt en 20,1 tums skärm. Kluven! Nu ville jag alltså sitta vid den datorn, men inte inne i den tråkiga klädkammaren!

När vi sedan var på Rusta idag för att handla en ljusslinga för utomhusbruk [Läs om det här!] så fick jag en snilleblixt. När jag gick förbi tapeterna, tänkte jag att jag skulle ta en bit som jag sedan kunde sätta i någon gammal tavelram hemma och hänga upp därinne för att få lite style på det hela. Och som om det räckte med det. För det första tog jag två skitsnygga tapeter, nästan två våder med mig som "prov." När jag vi hade fixat klart på balkongen så bad jag Stoffe riva ut dator och hela rubbet och ta fram de tapeter som vart över när vi tapetserade köket. Sedan var det bara att börja mäta upp våder och kladda på tapetklister. Då jag slängde penslar och tapetborste häromdagen fick jag använda mig utav en slickepott och min sexbok "Heta Helger!" Men det gick ju hur bra som helst!

När vi tapetserat klart i den lilla datavrån vaknade Freja och vi satte oss för att äta Pyttipanna. Efter det var det till att fylla på badkaret med vatten då vår lilla badanka Freja har som vana att bada varje gång vi ätit. Hon älskar det! Under tiden skruvade Stoffe upp en vit tavellist! Sedan tog jág och pyntade tavellisten med två ramar, en svart och en vit innehållande svart/vita bilder på Freja. Klippte ett skott från palmen i vardagsrummet och satte i ett fint glas med vatten och placerade sedan en söt liten rund vit lampa bredvid. Jag hängde också upp en tavla jag tillverkade själv genom att använda mig utav tapetklister, en frigolitplatta och en bit tapet utav dem jag tagit som prov! Delicious vart det vill jag lova!

Så nu sitter jag härinne, nöjd över hur dagen vart och över hur fint vi har det här hemma. Men mest av allt är jag lycklig över vilken fantastisk pojkvän & underbar dotter jag har! Nu vill jag ju aldrig sitta med laptopen igen! Det kommer att bli krig om vem som ska sitta inne i klädkammaren from now on. Hur många par har det dilemmat! Smile!

Före
[Skulle du vilja sitta här en hel kväll & plugga eller blogga?]



Efter [Jag är så nöjd över detta! Nu kommer jag älska att ]




Har ni något udda, men bra inredningstips?
Den som har det bästa kommer att bli länkad som "Veckans Blogg" här hos mig i en vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0