Mysig Söndag

Vi har haft en helt underbar söndag! Från morgon till kväll har det vart familjemys och vi har bara varit med varandra, skrattat och haft det rolig. Jag fullkomligt älskar att ha en familj. Det är så skönt att slippa leva i ensamhet i en liten lägenhet och ligga bakfull varje söndag. Nu kan jag ist kliva upp med ett leende på läpparna, pigg och glad samt förväntansfull över vad vi ska hitta på under dagen! Imorse bestämde jag mig för att det var dags att ta tag i den hemska balkongen. Blommorna från i somras hade mer än vissnat och den gröna balkongmattan var full av damm, aska, pollen, löv, blad o dyl. Varje gång jag gick ut där fick jag lite småpanik och tänkte att nu måste jag göra iordning här. Men det var först idag jag tog tag i det.

Efter att vi ätit lunch klädde vi oss varmt för att åka ut i skogen och leta reda på massa fint granris till balkonglådorna och krukorna. Freja tyckte att det var hur mysigt som helst att traska runt i den ojämna terrängen och la sig ner på mage där de var för brant och hasade sig ner. Mammas älskling! Solen sken och det var världens mysigaste höst/vinterdag!




Bilden ovan ska jag ta och fixa ordning i PS någon dag för jag tycker att den var s otroligt vacker. Hm, hoppas jag kan flytta över PS till den stationära. Det är mycket enklare att arbeta på den dator. Bättre skärm och yta att arbeta på. När vi var på väg hem åkte vi förbi svärmor för att lämna hennes slagborr och vart då bjudna på nybakta saffransbullar med kardemumma & kaffe. Mycket gott efter att ha vart i skogen. Freja tyckte det var roligare att bita sönder farmors glasunderlägg så nu vet vi vad Freja ska köpa till farmor i julklapp! Smile!

När vi åkte därifrån så åkte vi ner till Rusta för att köpa en ny ljusslinga som vi kunde ha på balkongen i granriset. Fick även med oss lite tapetprover som bidrog till kvällens andra projekt. [Läs om det här!] Sedan åkte vi hem och la Freja för att sova middag. Under tiden hon sov rensade jag hela balkongen, slängde de gamla blommorna och fyllde på blomlådorna och krukorna med ny fräsh jord. Efter det var det dags att sticka ner allt granris och skapa lite adventsstämning. Det ser ju så mysigt ut! Oh vad jag längtar till julen nu! Att få pynta och baka julgodis och dela ut julklappar till min lilla älskling! Att få sitta hemma hos min underbara mamma och äta julbord och sedan sitta med ett glas vin på kvällen och lyssna på julsånger hela familjen medans Freja kanske har somnat utslagen över alla sina julklappar! Längtar inte ni också till julen!?

Balkongen före & Efter!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0