pappa

Ja, då damp tillståndet ner som ett brev på posten! Inget märkvärdigt egentligen, utan bara det att jag, Pappan (Stoffe) har fått tillåtelse att skriva i denna mammablogg :) Vem vet, kanske kan vara kul för er mammor att läsa lite från en pappas synvinkel. Jag hoppas juh att ni mammor släppar iväg era karlar från ps3, wii osv för att visa att det finns pappor som engagerar sig så pass mkt, att de bloggar lite om det. Behöver jag säga att jag gör det frivilligt och inte är tvingad :D

Sitter just nu och railar [följer] lite kompisar som spelar poker, eftersom söndagarna är heliga för pokerspelare. Själv har man nyss tagit ett skönt avkopplande bad med älsklingen och avnjutit 2 avsnitt vänner. 2 glas vin kommer när Liten har kommit till världen. Vi har faktiskt en flaska som redan väntar. Vi köpte den till nyårsafton, men beslöt oss för att inte öppna den. Dagen efter fick vi juh veta att den lill*  var på väg, så då bestämdes det att det fick bli en flaska för att fira med :)

Ska försöka att komma i säng straxt. Det håller inte att vara uppe varje dag till allt mellan 00:00 och 03:00. I och för sig så börjar jag inte jobba förens 11:00 imorrn, men kör på till 21:45 och sen så är det faktiskt som så, att jag har från imorrn, inte en ända ledig dag förens den 11/8, så kan nog vara lite sliten då :) Jobbar 100% som behandlingsassistent för alkoholister och sedan jobbar jag extra som mentalskötare på två rättspsykiatriska avdelningar och tillsist så jobbar jag som skötare på ett långtidsboende för schizofrena. Har tyvärr fått tacka nej till många pass under juni och juli pga att de krockar med andra tider, men ibland blir det monsterpass. Eller vad sägs om att jobba 07:45 - 17 för att sen gå på 20:45 - 07:00 (får ej sova där) och sengå på 07:45 - 17. Blir garanterat tidig sänggång då :)

Vad kan man mer bjuda på i det här första inlägget? Ställgärna frågor via kommentarerna om ni undrar något. Kan vara något om mig, eller om ni undrar vad jag tycker eller vad jag har för åsikt angående graviditeten eller att ha barn.

Avrundar här och önskar alla en god natt! Älskar mina 2 fina underbara tjejer + Liten till oändligheten o vidare :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0