jag, ledig?



Laddar upp inför en ledig dag imorgon!
Jag ska alltså inte till praktiken och jobba i åtta timmar utan istället fördriva tiden på hemmaplan med? Ja, med vaddå? Det där megastora pluset är att jag kommer kunna mysa massavis med Alice, men hon sover ju i princip hela dagarna så vad ska jag då sysselsätta mig med när hon småsnarkar i sängen?

Ska träffa överläkaren på förlossningen för att gå igenom Imuniseringen med Alice, prata journal, ta cellprov och en rutinkontroll efter förlossningen, men annars är det sådär tråkigt blankt i almanackan! Vid 14 kommer Freja hem från dagis och då blir det till att sätta upp Julgranen och hoppas på att jag hittar det nya pyntet jag fyndade förra året! På kvällen blir det paketinslagning med vitt papper och vita band. Cleant! Piffar till det med svart också. Läckert!

Men som sagt. Ledig imorgon. Ingen praktik? Inga patienter, inga blodprov och ingen personal. Bara jag, hemma med en sovandes bebis och träningsnarkoman till pojkvän! Hm. Får bli en rejäl slappardag framför Paradise Hotel & Våra absolut Bästa År! Klart!

Jag behöver jobba. Jag är en sådan person! Hemmafru? Slappartant? Vem, Jag? Nejdu! Skulle jag få bestämma skulle jag jobba natt hela tiden. Det skulle innebära fler timmar, mer tid med familjen och en piggare Madde. Jag är världens nattuggla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0