familjemys och vaccination

Haft en toppendag på praktiken om än ovanligt långsam? Brukar tycka tiden springer iväg och rätt som det är säger Åsa att jag kan gå hem om jag vill en aning tidigare. Oftast stannar jag en stund till, för jag trivs toppenbra! However. Åkte hem till Stoffe, Freja & Alice men också Tette & Dannes Theo som vi passade medans de var på Ultraljud! Again, Grattis till lilla bebisen i magen! Glader!! Det var en härlig stämning hemma. En sånär som bara barn kan bidra med. Leksaker överallt, världens mest hysteriska skrattanfall och en Stoffe som välkomnar hem utan ett uns till besvärande min. Han är en såndär kille som alla killar borde vara men oftast inte är. Att ta hand om barnen och låta mig hitta på något med vänner, sitta barnvakt och i princip ha ett dagis i närheten bekommer honom inte. Han är lugnet själv! Jag har aldrig behövt be om lov för att kunna göra något med vänner, familj eller i skolan. Jag skulle aldrig kunna leva i ett sånt förhållande. Vi behöver alla vår egentid och då utan att någon ifrågasätter varför! Puss på dig älskling!

Vid 15 åkte vi till Linköpings Universitetssjukhus för att jag skulle ta vaccinationssprutan mot A(h1n1)! Med tanke på att jag fått en anafylaktisk chock mot nötter när jag var 17 skickades jag till allergicentrum på US för att ta sprutan. De vill gärna ha en under lite extra uppsikt efter att man fått vaccinet. Så det vart till att pussla, bygga lego och annat mys med familjen i väntrummet. Allt gick bra!

Stoffe hade lovat Freja Mc.Donald´s och eftersom vi var några mil hemifrån och klockan var 17 så fick det bli så. Därefter vart det en myspys stund inne på Ikea med lite dopförberedelser och värmeljus. Hittade två söta julstrumpor till barnen och annat med plus i kanten! Sedan vart det hemfärd.

Efter att barnen somnat och jag gråtit en skvätt till inspelade Våra bästa år samt placerat Stoffe framför datorn och poker så la jag mig i ett skumbad med tända ljus och filmen The Ugly Truth med vansinnigt läckra Gerard Butler. Dock var filmen riktigt dålig! Men det var välbehövligt och avkopplande!

Nu tänker jag krypa ner i sängen och lyssna till Frejas andetag. Alice ligger kvar i Babysittern ute hos Stoffe och snarkar. Imorgon är det upp kl 05 som gäller för att vara på jobbet 06.45! LOVE IT! Helt ärligt, jag har inga som helst problem med det! Carpe Diem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0