19 juni 09

 


" Girls, nu dricker vi varannan vatten! "


Bara en liten reminder! Midsommar betyder fylla och inget annat för väldigt många. Jag har själv vart en av dem som fullkomligt hällt i mig denna varma högtidsdag. Men ärligt talat, hur tufft är det! Många unga mammor letar med ljus och lykta efter barnvakt en dag som denna. Även de som precis fått barn. Mor och farföräldrar - neka! Jag tycker det är en självklarhet att åtminstone spendera sitt barns första midsommar tillsammans med barnet. Party i vänner sällskap kan du vänta med i två år! Om inte annat är det bara nyttigt! Självklart kan du unna dig ett eller två glas vin, alt annan alkoholhaltig dryck. Men INTAG med försiktighet! Även om du känner dig säker nog, är ditt omdömme inte detsamma!

Det här blir min fjärde vita Midsommarafton! Nästa år tänker jag också vara med min Stoffe och våra barn och året efter planerar jag en midsommarkväll utan barn, som då får vara hos barnvakt. Självklart kommer jag spendera midsommardagen med dem! Mysigt värre när de skuttar runt och busar i midsommarkransar! För det är väl obligatoriskt på alla barn!?

Hursom, föräldrar! Uppmuntra inte era barn att dricka, eller era tonåringar. Köp inte ut, njud inte på alkohol och ge dem en fast tid att vara hemma. Det här är den dagen på året då flest unga super sig redlösa för första gången! Alltför ofta tack vare sina föräldrar! Kom ihåg: Ditt barn dricker inte mindre och förnuftigare för att du köper sprit åt dem. Det är dynga och bevisat enligt vetenskap! Sience Rocks! ;-D

Och till er andra, i dryckeslaglig ålder! Drick varannan vatten! Det är fan inte coolt att vara packad!
That´s so 90´s!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0