15 juni 09



Den 4 Juli 2007 [6 Dagar före BF 10 Juli 07] föds vår Freja-Bus [Miss Independent]. Kl 09.15 tar de hål på hinnorna, värkstimulerande dropp ges och jag är säker på att jag håller på att dö fram tills att EDA ges vid 12 tiden. Sedan hamnar jag som i paradiset. Jag skrattar, de runt mig skrattar och lustgasen gör det inte direkt bättre. Jag är aningen hög så att säga. Vid 16 tiden tycker läkaren som kommit in att jag behöver få ut min lilla Freja då jag krystat i över en timme. En galet stor bedövningsspruta ges på det mest intima ställe, ett snitt klipps [ouch] och någon sekund senare, dvs 16.51 föds en liten godisbit på 3410 gr och 49 cm. Hon skriker och har den mest perfekta färg ett nyfött barn kan ha får jag höra! Såklart, tänker jag!

När hon är 1 år, 1 månad och 1 dag
börjar hon gå och sen den dagen har vi inte fått en lugn stund. Både härligt och hektiskt. Hon vet vad hon vill, är framåt och målmedveten och jag jissar på att hon kommer bli en tjej med mycket skinn på näsan. Hon är också världens mest omtänksamma och sötaste lilla luffs och jag är evigt tacksam över att hon dagligen berikar mitt liv med trots och djävulskap! För hon är min lycka!

Tvåårstrots är något så "inne" just nu! Vi pratar kasta sig på golvet, kasta saker I golvet, vägra äta, klä av sig kläderna vi just satt på, säga "Nej Mamma!" mm. Listan kan göras lång! Detta innebär att viss frustration från min sida kommer dokumenteras men också väldigt bra tips och råd kommer dyka upp. För jag vet att jag inte är ensam om att ha en liten som vet vad hon vill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0