Fy Fan vad vi är bra!

Vi har jobbat skjärten av oss idag! Hela familjen, inklusive sväris som var här på middag och sen passade Freja när jag och Stoffe fullkomligt röjde hela förådet. Eftersom det snart är dags för flytt till annan adress har vi äntligen (fast vi sagt att vi ska göra det alla fyra föregående flyttar) rensat varenda låda, påse, skrymsle och vrå i förådet, som f.ö är det största föråd jag någonsin sett. Min pojkvän är någon av en "samlare." Här slängs inget om det inte är halvruttet eller malätet! Skämtåsido, men han är galen på det viser. Precis som sin mamma! *Blink* Men efter noga övervägande av varje liten sak har han kastat allt från smutsiga gamla skolväskor, till otvättade fotbollsstrumpor! Men han har också kastat saker av värde. Gamla troféer (Grabbhalvan mm.) Ni vet sånt där viktigt, som ska samla damm på hyllorna eller ligga nerkastat i källaren, men trots allt är väldigt viktigt!

Sen hade vi en hel del massa som vi inte lät varandra kasta. Jagt hittade ex. "Boken om mig," mina första skor, gamla klassfoton och andra bilder. S hittade också alla sina gamla beundrarbrev som han fick när han låg i lumpen. Vi snackar massvis med brev. Man hade nästan kunnat tro att han var med i U.S Army ett tag! Men där fanns också brev från mig som jag skrev när vi hade vår första "miniromans" när jag var 17 och han var 20 år! Sånt kan man ju bara inte kasta. Det är ju sånt som är så roligt att läsa när man blir gammal! Alla bilder och annan nostalgi, underbart!

Vi har också rensat ca 20 kassar med barnkläder & jag kan säga att dessa kassar nu minimerats i antal och ryms i storleksordning, väl organiserat i tre flyttlådor. Vi har alltså kastat sopsäckarmed kläder! Eller kastat är ju fel att säga, med tanke på att vi ska skänka alla kläder till fattiga länder och barn som behöver dem bättre än vi!

Efter att ha packar och rensat Frejas rum kan vi också konstatera att massor av gosedjur & leksaker kommer skickas iväg och förhoppningsvis göra andra små barn aningen varmare i hjärtat! Vi var helt enkelt tvungna att inse att vi inte kan spara allt detta, då det mesta inte används. Hon har ju sina favvisar och sen har vi sparat det absolut finaste sakerna. Det som var nytt och inte ärvt. Sen är det toppen om det kommer till användning hos andra! Bättre kan det knappast bli.

Puh, nu är klockan snart tolv och S kör hem sin mamma efter en lång dag hos oss! Freja har verkligen vart supergullig hela dagen och hjälpt oss med rensning och packning. Hon tycker det är jätte kul att hjälpa till, vilket också är väldigt viktigt att få göra som liten tycker vi! Imorgon ska S åka miljarder gånger till returpunkten och kasta ca 20 flyttlådor och 10 sopsäckar fulla med saker. Själv ska jag fortsätta rensningen och packningen här hemma! Freja kommer vara på dagis för att slippa allt detta en stund, och vid 11 ska vi till Barnmorskan på 25 veckors kollen! Sen börjar jag praktiken kl.16.00!
Markus, denna gång ska varenda pryl vara packad, rensad och klar den dagen vi flyttar! Allt ska helt enkelt gå som en dans! Det lovar vi dig! Sötaste lillebror!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0