Familjen Sjöstjärna

Hm... sitter och grubblar på efternamn! Jäklarns svårt det där. Man vill ju liksom ha något vackert och speciellt som kommer betyda något för en. Men också ett namn som ingen annan har. Kan man hete Sjöstjärna? Ballt juh!

Den dagen jag och älskling gifter oss blir det varken Bergne eller Ekfalk. Jag står inte bakom något av de namnen, hans eller min pappa. Båda två gör så lite som möjligt för att finnas till och bry sig och båda två tjurar så fort de inte får som de vill. Dessutom hör de aldrig av sig eller visar sina barn eller barnbarn någon som helst uppskattning. Så den dagen vi gifter oss får de båda antingen like it or not - vi ska skapa något eget!

Idag var det praktik mellan 08-16.15! Slut som ett djur när man kommer hem. Det var lugnt fasen idag, men likväl blir man dyngtrött i huvet av att ständigt upprepa sig. Det är ett supertrevligt ställe att jobba på, men jag skulle aldrig kunna göra det för alltid. Det räcker nog med praktiken och sen blir det vidarutbildnig direkt efter komvux! Det är helt galet vad mycket jag får och har fått göra. Allt som Ulla (vår omvårdnadslärare) sa att vi skulle vara glada om en av oss fick göra, har jag gjort eller ska göra! 

- Vart med vid kateterisering (buken)
- Ta blodsocker (kapillärprov)
- Sätta nål för senare injektion
- Venprovtagning (Wieee!)
 

... and so on! Vi har nog världens gulligaste ssk hos oss! Underbar!
Nej nu måste jag ut i köket där laxen ligger och steker, matdags med familjen ♥ !

På tisdag kommer världens bästaste Tessan! ♥

Kommentarer
Postat av: Maria

Härligt att du får göra roliga lärorika saker. Jag får oxå göra massor. Men inte venprov än men jag hoppas. Känns som jag gjort detta hela livet. Och ett efternamn som skulle kunna passa er är väl.. WICKSELL

2009-05-03 @ 20:05:11
Postat av: Maria

råkade visst trycka på fel knapp,, skulle inte Wicksell vara fint..:)



Saknar dig, puss

2009-05-03 @ 20:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0