Sista racet, yes!

Idag kör vi sista racet innan vi åker till Stockholm för att fira min "lille"bror Markus som tar studenten på Fredag! Smile! Så duktig han är som beskat med åren på gymnasiet! Inte kul alla gånger! på lördag kommer Matte, Markus, Fredde, Kim och ev Carro hjälpa till att flytta. Men då ska det bara finnas möbler kvar så det ska gå fort. Älskling och jag, framförallt S har kört så jädrans med kartonger dessa dagar! Fram och tillbaka till returpunkten mm. Vi har minst kastat 25 flyttlådor FULLA med saker. Eller ja, skit rättaresagt! Och vi har fortfarande massa saker att slänga! Hur fan lyckas man spara 25 lådor skit? Svaret är enkelt mina vänner, gigantiska förråd och klädkammare!

På lördag efter inflytt åker vi också till el-giganten och köper en ny tvättmaskin då vi behöver en som matas från sidan. Senare idag kommer en man och ska köpa våran pärla. Kim har lovat att koppla in tvättmaskin eftersom han är elektriker och då riskerar vi inte att det blir en massa galna fel!

Var även nere på Weyde´s igår och valde tapeter och färg! Men så läckert det blir det! Hallen tror jag dock inte vi får omgjord, men isf har vi valt en brun/silvrig/turkos tapet med mönster! Så jävla 70 tal! Assnygg! Faktiskt så var det S som valde så jag får lite på min fina! Vardagsrummet blir vitt med en svartmönstrad fondvägg. Sovrummet i en ljus chokladbrun och köket i vitt med skimrande mönster. Liknande de vi har idaq! Eftersom det är så sjukt fula köksluckor på Ängsvaktaregatan i alla lägenheter var vi ju tvugna att hitta en som inte bryter allt för mycket. Det var helt klart den enda som inte gjorde det!

De har även pratat om att lägga nytt golv i hall och kök, men det får vi se hur det blir. Svårt att tro att de är fullt så ambitiösa! Nehepp nu ska jag slänga i mig lite frukost och tvätta de sista maskinerna tvätt. Hart utan att överdriva tvättat allt i hela lägenheten. Sen blir det ner med allt småkraffs i lådor och bort till nya adressen. Snart klart ju, tjohooo!

Kommentarer
Postat av: Denna Sanna Kvinna

Ohhh tapeten som låter sjukt retro skulle vara något för mig. Jisses vad snyggt det låter :D

2009-06-03 @ 19:39:24
URL: http://sofieb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0