Rädda Världen!

SNÄLLA NI! Ta er tid att LÄSA vad jag skrivit och KOMMENTERA! Superviktigt! Det skulle betyda så mycket för SÅ MÅNGA MÄNNISKOR! BLUNDA INTE SNÄLLA NI! När ni läst klart så kopiera hela och lägg upp i er blogg! Vi måste sprida detta vidare!


Av: Madelene Ekfalk
       madelene1986.blogg.se

Ju mer vi läser om etnisitet och människan desto mer orolig och rädd blir jag. För hur vi är och hur vi behandlar varandra. Vad gör vi ikväll?
  Min sambo sitter vid andra datorn och spelar poker, jag sitter i soffan och lyssnar på musik & bloggar, Freja sover och bebis gör kullerbyttor i magen! Vad gör ni som läser? Förmodligen något liknande. Kanske planerar ni morgondagens outfit. Kanske har ni precis blivit osams med en nära vän, eller också nyförälskad och lycklig. Vi har alla så olika saker för oss, men som just i detta nu är ganska oväsentliga saker. Vi som har barn, kan just nu inte sitta och mysa med dem i soffan och se någon mysig film för de sover. Och ni som inte har barn, kanske sitter vid datorskärmen, glada, ledsna, besvikna, lyckliga... någonting! Vi drar slutsatsen att vi vid datorn egentligen gör jävligt oviktiga saker just nu.

Lyssna nu på denna låt, ta till dig texten & läs vidare!!!





Jag tänker tusentals mil bort. Någon kvinna kanske ligger på halvspänn och lyssnar efter ljud. Hemska ljud som bomber, skott, mans röster som hon vet ska göra henne illa, eller ännu värre. Hennes barn! Kanske dör hon inatt, kanske ar de hennes barn. Hennes man, om hon har någon kanske misshandlar henne. Kanske blir hon våldtagen och sedan dömd till döden för äktenskapsbrott...

Barnsoldater, barn som lär sig döda. Lär sig hata och att kärlek inte finns. Barn som berövats sin frihet och sina föräldrar. Som aldrig mer kommer känna omtanke från en mor, värme, glädje, en kyss på pannan. Ett barn som inte får leka, spela kula, gå i skolan. Varför?

Barn som sitter hemma längtandes efter sina föräldrar som är ute i krig. Som måste vara där. Som inte vill annat än att mamma och pappa kommer hem. Som missar allt, man vill få tillsammans med sina föräldrar. Som en dag kanske måste mötas av en präst i dörren som förklarar det vi vill se vid sidan av. Att hans eller hennes mamma eller pappa aldrig mer kommer hem...

Barn, runtom hela världen som dagligen står ut med misshandel, sexuellt utnyttjande, missbrukande föräldrar som kolappsar i soffan efter en sil, som har över öldrickande vänner som sjunger högt och lågt, ramlar omkull och skriker om vartannat. Barn som blir bortrövade, torterade och sålda till andra länder. Människohandeln pågår hela tiden, öppna ögonen!!! Vart i helvete är vi när vi hela tiden behövs???




ÄR DET SÅ JÄVLA VIKIGT ATT PRATA MODE, DAGENS OUTFIT, VIKTHYSTERI, HUR MAN SKA HA RÅD ATT KÖPA DEN "NYA" JACKAN??? - KAN VI INTE GÖRA NÅGONTING TILLSAMMANS!!! Nu är det inte bara tomma ord, jag vill göra något och HOPPAS ATT VI ÄR MÅNGA SOM KAN SAMARBETA!!!

Det finns människor som inte ens har en potatissäck att dra över huvudet, som önskar att de vägde mer än 20 KG som 20-åringar, som önskar ett solrosfrö till lunch, men absolut det viktigaste av allt. Som vill ha sina nära och kära i liv, välbehållna och friska!!!

Jag blir ledsen när jag skriver det här. Tårarna rinner och jag kan inte för mitt liv förstå hur människor klarar av att gå igenom det dem gör. Jag skulle allvarligt talat dö om något hände min dotter!! Hon är mitt allt!!!!

VI MÅSTE GÖRA NÅGOT KOM IGEN NU!
HAR NI NÅGOT FÖRSLAG!?

JAG VILL RÄDDA VÄRLDEN, VILL DU?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Godmorgon!

sv. jaa eller hur :) tack desamma!

bra skrivet, jag vill okcså rädda världen!

2009-02-13 @ 07:08:26
URL: http://lindblommalin.blogg.se/
Postat av: Denna Sanna Kvinna

Jo det är ju detta som är verkligheten. SÅhär har det ju tyvärr alltit sett ut och det spröar ignen roll vad vi vanliga cevila männsikor gör, vad vi tänker vad vi säger inte så länge det är em i makten som bestämmer.



Många blundar för denna verklighet av den annledningen att det gör för ont att tänka på den, jag blir ofta arg och frustrerad men vad hjälper det? Man får försöka att sätta sig in i det istället.



Dagensoutfit, bästafilm, senaste modet you name it är trotsallt oavsett vad vi vill det som kommer cirkulera runt bland alla våra bloggar. Det är sådamt läsarna vill se inte hur många gösskhutningar det var idag, inte hur många barn som dog i svält. Och varför? Därför att vi står här och kan inget göra!

2009-02-13 @ 07:13:17
URL: http://sofieb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0