Kunglig Förlovning [V&D engaged]

Idag bekräftades förlovningen mellan kronprinsessan Victoria och Daniel Westling! De verkar båda vara riktiga fighters med mål och ambitioner så jag önskar dem all lycka till! Dock kände jag en smärre ångest när Kungen skulle "godkänna" förlovningen. Måse vara fruktansvärt att inte kunna fatta det slugiltiga beslutet själv. Såg också när drottning Silvia pratade om Daniel som blivande svärson och jag måste säga att jag suckar åt att en kvinna som är vår drottning inte kan tala svenska utan brytning och inte nog med det. Hon kunde heller inte tala om sin dotters blivande fästman utan "fusklapp" under bordet!

Vad tycker ni? Är det rätt att Kungen ska behöva godkänna/bevilja förlovning eller tycker ni att hon ska få ta det beslutet själv?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0