When I grow up!

Två tjejer, i detta fall jag och Marie satt tidigare idag på balkongen hemma hos min mams. Vi har spenderat våra bästa dagar tillsammans i det här området, smygrökandes bakom lekparken pratandes om killar och mopeder, musik och kläder. Vi har upplevt de bästa fjortisdagarna just här! Men vi är vuxna nu, sägs det! Frågan är bara om vi någonsin kommer att bli det. Vi klunkar kaffe och jag irriteras över att jag inte kan ta en cigg tillsammans med henne. Det var liksom vår grej! Marie och jag har kännt varandra sen lågstadiet, vi har älskat att hata varandra, slagits och vart tvugna att sitta mittemot varandra och be om ursäkt då våra föräldrar inte accepterade vårt sätt att behandla varandra. Och vi har alltid bliviit sams, inom den närmsta timmen!

Vi sitter och diskuterar Amsterdam, gamla ragg, nutid, dåtid och framtid, sen frågar hon:
- Madde, kommer du aldrig mer att röka?
Jag ser på henne som om hon vore totalt urblåst innan jag svarar:
- Du, när jag fyller 40 ska vi röka, dricka rödvin, åka utomlands och gå på Swingersklubb!

Sedan skrattade vi, som alltid - i timmar!
Love You Gumsan! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0