Brum Brum Dags!

Igår var min älskling och vår söta dotter på banken och pratade med han som har hand om alla våra bankaffärer. Vi hade stora förhoppningar om att få ta ett lån och kunna köpa en ny bil, med tanke på hur dåligt vår nuvarandra metallicblå flicka mår. Det är nog dags för henne att flytta till någon som har tid & råd att hjälpa henne att må bättre. Smile! Under tiden var jag på Viktväktarna för veckovägning och kunde efter det glädjas åt två saker:

1. YES, jag gick ner 1,5 Kg denna vecka! Tillbaka i luckoruset!
2. Att vi vart beviljade lånet & nu kan köpa en ny bil!


Det sköna är att det inte blir vidare mycket mer än det vi betalar i lån idag. Så det kommer att gå fantastiskt bra. Efter skolan kommer Stoffe & Freja och hämtar mig. Sedan blir det till att åka runt och spana läckra brum brums. Honda, Peugot, Toyota & Citroên här kommer vi! Haha!

Även om jag tycker att vi kanske har nog med utgifter så anser jag att det är bättre att köpa en ny bil som har alla de bästa säkerhetsfunktioner en bil kan ha. Hallå, jag ska ju köra runt på det dyrbaraste jag har. Min älskade dotter! Det finns inga pengar i världens som kan mäta sig med henne! Sen känns det också aningen onödigt att kasta ut ca 30-40.000 på att reparera skadorna på vår bil och sedan sälja den för kanske 10.000? Vart finns logiken i det?

En bilaffär innebär att man alltid går minus. Men samtidigt känner jag att jag inte kan gå mer plus. Jag får möjligheten att sätta min dotter i en säker bil. Och för det kan jag betala alla pengar i världen!

Om vi hittar någon idag så kommer bilder sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0