Engla - om Svt & Fonden

Egentligen tycker jag att det är hemskt att det överhuvetaget spekulerar i varför Engla´s föräldrar villa sända hennes begravning på tv. Men kan man låta bli? Det pratas om det överallt, står i medierna och diskuteras på tv. Hade jag kunnat göra detsamma om det har vart min dotter? *Hemska tanke* Nej, det hade jag inte.

Är det inte meningen att en begravning ska vara ett sista farväl. En still stund då när och kära får säga adjö i lugn och ro. Jo! Men vad det gäller Englas begravning så ville ju föräldrarna faktiskt ha ett tv team där. De ville att hela Svenska folket skulle få ta del av deras sista farväl. Jag bara undrar, varför? Läs om det här!

Sen till det här med att hennes mamma har startat en fond i hennes namn! Jätte fint gjort om det hade vart till annat än det som den är till för:

Englas fond
" Englas mamma har startat en fond för sin dotter, bankgiro 277-3257. Fondens syfte är att täcka omkostnader som uppstod under sökandet efter Engla och för att hjälpa familjen, och den kursgård mamman driver, den närmaste tiden. Överskott går till verksamheter som hjälper familjer i kris.."

Till hennes kursgård? Är inte det fruktansvärt? Den borde väl i första hand gå till familjer i kris?
Jag vet inte vad jag ska tycka, tänka eller tro? Det är ju fruktansvärt!

Vila i frid lilla Engla!

Kommentarer
Postat av: Jennie & Exxa

Vad rar du är :) Hoppas helgen blir fin!

2008-05-16 @ 13:37:17
URL: http://exxa.blogg.se/
Postat av: Anonym

för att dom (englas familj) ville att alla som varit med o följt jakten med Engla o sörjt henne, skulle kunna få ta del i begravningen, vilket var väldigt fint gjort !!! Dumt o öppna sina åsikter om de här, de handlar om en död tjej! Hade du velat att folk spekulerade i din dotters död? Nej ja tror inte de va !

2008-05-16 @ 19:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0