Positivt tänkande!

Har du tänkt på en sak? Många gånger avundas man andra, eller så finns de människor i din närhet du inte alls är avundsjuk på. Tänker att " Åh, tänk om det där var mitt, eller om jag hade det så. " Eller tvärtom " Åh vilken tur att jag inte har det sådär. Vilken tragisk människa! " Sammanfattning, vi avundas eller inte!

Jag och Stoffe stod ute på balkongen förrut och småpratade lite. Plötsligt vart jag extremt bright! Jag frågade Stoffe om han kunde nämna en människa han absolut inte var det minsta avundsjuk på. Och han nämnde då X (Vill ej skriva ut namn.) Sedan bad jag honom nämna en människa han var avundsjuk på. Han nämnde då O (En person som tjänar en massa pengar på poker.) Jag frågade honom varför och svaren han gav var egentligen ganska självklara. X, är en ganska tragisk människa som alltid sitter inne och lägger all energi på att bråka med människor. O är en  människa som kan resa jorden runt med sin partner, är ekonomiskt oberoende och kan köpa i princip det han/hon vill. Tillägg: Vi känner både X & O.

Men, om man ser på det såhär då. Vad är O som inte du är, sa jag till Stoffe? Han svarade Rik. Då frågade jag Stoffe, vad kan du bli som inte O kan? Stoffe svarade Rik. Och ja det stämmer ju, för O kan inte bli något han redan är. Han kan däremot bli Rikare, men det kan Stoffe också. Sedan frågade jag om X verkligen inte hade någonting som Stoffe skulle vilja ha. Han svarade nej. Då sa jag något så enkelt som att; X har ju ett Guitar Hero, det har inte vi. Och det har du ju velat ha jätte länge! Stoffe medgav att det faktiskt stämde. Så vad kan vi då dra för slutsatser av detta. Alla du ser ner på har åtminstone en sak du inte har, men vill ha. Hur kommer det sig? Och alla du ser upp till har egentligen inte mer än vad du har. De har betydligt mycket mindre möjligheter att bli det du strävar efter för där har de redan vart och de vill ju knappast hoppa tillbaka några steg. Du klättrar & han/hon stannar. Men ni båda två har möjligeheten att nå samma mål. Så egentligen är de dem du ser ner på du ska passa dig för, de är hungriga och har möjlighet att springa förbi dig i det långa loppet. De ovanför dig är redan ovanför och kan därför inte sparka dig bakåt. Se på det såhär; Du har möjlighet att komma längst och du har mer än någon annan.

Även om du inte försto dmitt sätt att tänka gjorde detta mig en aning mer positiv ikväll mitt i allt förkylningskaos. Och tydligen Stoffe också som precis vunnit ihop 700 kr på pokern! Akta dig nu O! ... Smile!

Kommentarer
Postat av: Stoffe

O ska verkligen passa sig :D

2008-03-09 @ 22:26:05
Postat av: CAZZIS

Godnatt :)

2008-03-09 @ 22:29:39
URL: http://cazzis.blogg.se
Postat av: Anna

hej på dig !

är du inte medlem i gratisbio ännu ? isåfall tycker
jag att du ska bli det nu. gratisbio är en sajt som
många andra kan tyckas. de säger man får gratisbio
biljetter och gratis present kort på affärer så som
kicks hm vero moda åhlens stadium och en massa mer.
visst tänkte jag och blev medlem. men vet ni vad ?
nu sitter jag med present kort för 700 kronor. det enda man behöver göra är att samla poäng genom att bli medlem på olika sidor, att värva en massa vänner och liknande. hur bra är inte de ? detta är helt gratis och man får såna
otroliga erbjudanden hela tiden. på hemsidan finns
en massa recensioner så där kan du läsa om hur bra
det är. även kort på en massa personer med sina checkar. så bli medlem du med :) det skadar aldrig
och ge något en chans har jag nu förstått :)

här är länken ; http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=27211

Om du använder länken ovan får du 75 poäng i välkomstpremie =). Ha de gott!

2008-03-09 @ 22:52:16
Postat av: Sofie

söt nöt du har så rätt så rätt.

2008-03-10 @ 00:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0