Back In The Days!

Minns ni hur det var i 15-18 års åldern? Minns ni alla rätt meningslösa diskutioner som alltid drogs upp på fester och alla smpåtjaffs man hade med sina föräldrar? Kommer ni ihåg hur mycket man kunde reta sig på hur en annan pratade, klädde & betedde sig? Det kan man kanske fortfarande? Jo, det kan man.
Jag minns allt. Ibland saknar jag det och ibland är jag glad att den tiden är förbi. Men det finns vissa stunder jag önskar jag kunde återuppleva. En av de stunderna var då man mötte upp en eller ett par kompisar en solig sommardag, satte sig i en park, drack en cola, rökte ett PAKET cigg och pratade om allt mellan himmel och jord. Minns att högtalarfunktionen på telefonen just kommit & trots att den egentligen var helt kass så spelade man låtar som 1990 nånting, The botten is nådd & den självklara Sommartider. Fan, jag kunde sitta där i timmar. Hade jag inte haft någonting bättre för mig så hade jag väl växt fast i de där träbänkarna vid det här laget!

Livet var så enkelt, ens föräldrar betalade räkningarna, lagade mat och tog hand om de mesta i hemmet. Iaf var det så för mig. Min mamma har alltid vart lite för snäll. Det var iof inget jag såg som något negativt! Själv träffade man kompisar, åkte på låtsas-utomlands-resa-till-Gotland & levde de livet man älskade. Allt var så spontant!

Idag har jag min underbara sambo (som back in the days var min bästa killkompis) & vår fantastiska dotter Freja. Livet är annorlunda, men så mycket bättre! Nu har jag verkligen någonting att leva för. Nu lever jag inte bara för mig själv och nästkommande helg. Jag är älskad på så många fler sätt än jag var då. Det är så fint!

Men ibland, det kan tex vara om jag hör någon gammal låt på radion, så kan jag tänka tillbaka. Jag ler, jag minns & försöker komma ihåg hur jag kände just då.

Det var tider det. Sommartider!

image116

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0