Low Carb High Fat

Vad menas med Low Carb high Fat?

Att man äter en liten mängd (eller ingen alls) med kolhydrater & ist mycket fett.

" Med lågt intag av kolhydrater i kosten fås lägre blodsockerhalt och därmed lägre insulinvärden. Detta ökar frisättning av fettsyror från fettväven, och ökar fettförbränning. I avsaknad av kolhydraternas energi måste energi tillföras i form av protein och fett. Kroppen ställer in sig på hög fettförbränning, "



Jag har nu kört denna metod sedan onsdagen den 18 Juni och mår mycket bättre än vanligt. Min hy har redan blivit en aning bättre och jag känner mig faktiskt piggare. Jag äter fortfarande lite kolhydrater. Sånt som finns i tex frukt, sallad etc. Men jag har uteslutit all potatis, pasta, ris, vitt bröd och socker. Jag dricker massor med vatten! Denna diet passar mig som handen i handsken eftersom du fortfarande får äta kött, fisk, kyckling, såser, smör, ost etc! Jag är mer in to salt än socker!

Jag tänker köra denna diet i 1 år till att börja med [Kommer göra ett avbrott på 10 veckor i början på nästa år då jag ska köra ren Cambridge Kur.] Jag har 2 dagar i veckan då jag kan unna mig tex potatis till maten, godis eller läsk.



Dagens frukost var fantastiskt god & hälsosam!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0