Förbannat vackert i Stockholm!

Jag har haft den bästa dagen på mycket länge. Jag har upplevt platser och människor jag inte upplevt på hur länge som helst. Stockholm och Stockholmarna. Okej, ett antal turister också!

Mötte upp Carro och hennes lilla Alma utanför centralen för att sedan strosa runt lite på drottninggatan! Jag vart helt till mig. Im back! De två första bilderna är tagna på drottninggatan! Massa folk och en jävla trängsel men det är helt extatiskt. Jag är förälskad som vanligt! Shoppade en helt underbar födelsedagspresent till Frejsan *hemligt* & en ursöt rosa solhatt! Vacker som fasen på henne söta lilla huvud!

Strax därpå mötte vi upp Anna, min brors flickvän! Vi bestämde oss för att dra ner till kungsträdgården för att få i de små barnen lite mat. Ok, mission impossible! En miljard människor, tusen mat, öl och vin tält men allthough en sprudlande glädje. Aja, vi gick vidare och satte oss på en bänk för att sedan få se den söta hästpatrullen patrullera förbi. Det ärnågot sexigt med 20-30 åriga killar i uniform som rider runt i stan på muskulösa vackra hästar. Något av en "hero"-thing?
Bild nummer 3 & 4 är tagna just i kungsan! 

Efter det var det dags för oss "vuxna" att få i oss lite mat! Tror vi gick runt och leta mysiga cafér i säkert en timme. Under den tiden fick vi oss en massa glada skratt. Texnär jag skulle sätta på mig strumpbyxor precis vid kajen utanför Grand Hotel pga skavsår plus när jag med min fantastiska svengelska skulle försöka guida en grupp turister till Junibacken! Det lät såhär:

" Do you see the yellow building with the grön markis? " 
Hur säger man markis på engelska?

Efter ett tag orkade vi inte leta längre och slog oss ner på ett Café i gamla stan! Det var helt ok. Vart en ost & skinksallad och efter det Hallonpaj med vaniljsås! Delicious. Missade fota min fina paj, såjag fick paparazzia Anna´s goding! En liten fuling där!

Efter det kikade vi runt lite överallt för att sedan möta min bror som vart och mönstrat!
Frejsan var hur snäll & rar som alltid! Exemplarisk så att säga! *Skryt* Smile!

NU VILL JAG JU FLYTTA HIT ÄNNU MER!

         

Kommentarer
Postat av: H.E.R.T.i.G.i.N.N.A.N. af Uppsala

du ser spansk ut

2008-06-04 @ 23:38:53
URL: http://veckomagasinet.se
Postat av: Maja

Markis heter marquee på engelska :)

2008-06-05 @ 22:49:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0