Bli av med försäljare!

Vi vet alla hur jävla irriterande det är med försäljare. Speciellt telefonförsäljare och sådana som man kan få efter sig när man i lugn och ro försöker shoppa i t.ex en galleria. Man blir ju galen. Åtminstone jag! Jag vet att det finns många bra tips på hur man blir av med dessa hungriga människor, men jag vet att jag har det absolut bästa tipsen av dem alla.

Låt säga att det är en försäljare som vill pracka på dig det absolut "billigaste" telefonabonnemanget. När han frågar " Vad ringer du med idag! " Titta honom då i ögonen och säg " Tele2 fast pris." Det finns ingenting han kan göra bättre. Det är det absolut bästa abonnemanget på marknaden. Han kommer då att säga " Jaha okej, tack! " Frågar någon vad du har för något på hemtelefonen svarar du " Tele2 Kompis! " Det är samma sak där.

Jag vet vad jag pratar om för jag har själv arbetat med skiten i närmre två år av mitt liv. Det här med att vara bunden till olika företag är inte längre ett hinder för att de ska kunna flytta över dig till dom.

Nej! Stoppa dessa människor med två enkla meningar:
" På hemtelefonen har jag Tele2 Kompis och på mobilen har jag Tele2 Fastpris. Finns det något du kan göra bättre! "
Jag lovar att han svarar:
" Nej inte i dagsläget, men ha en fortsatt trevlig tag! "


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0