Vackra Gamla

 


Idag när jag och Freja var på väg från BVC till folkparken för att sola & bada fick jag syn på en massa pensionärer. De stod samlade uppe vid boulebanan, spelade och njöt av varandras sällskap i den underbara sommarvärmen. Med klatchiga hattar, klänningar med högt midjeskärp och hög byxmidja vart de nästan lite moderna. Nu var det visserligen inte kläderna som gjorde att jag snabbt fångade upp kameran och tog ett kort, utan det faktum att dessa människor levt ett helt liv  fullt av barndom, skola och arbete och nu kopplar av tillsammans med ett parti boule.

Tänk hur mycket de har att berätta. Hur mycket de har vart med om. Säkert både vackra och mindre vackra ögonblick. Jag fashineras av äldre människor. De är lika intressanta som den bästa bok. De har så mycket erfarenhet och har vart med om så fashinerade saker. Varför är det så många människor som underskattar de äldre?

Jag tycker vi borde införa en dag då man hyllar de människor som slitit för att ge oss vad vi har idag. De är vackra människor. Man kunde kalla dagen " Vackra Gamla."

Kommentarer
Postat av: Emma Sigvardsdotter

Ojojojojoj, DETTA va fan bland de finaste ja läst i heela mitt liv!, ja blir såå himla glad!, då ja märker av personer som dej, att man SER människor!, du tog orden ur munnen på mej rakt av, då de gäller den äldre generationen!, dom är heelt underbara!

Längtar så inifaaasen tills ja ska komma in på Terapi Avd, på Äldreboendet här hos oss, & få pyssla OM dom!, prata, skratta...aaaw, de kommer nog bli MÅNGA fina minnen :)



Hoppas allt är bra :)



Va rädd om er!



Kram!//Emma

2008-07-31 @ 21:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0