Sommar i Sverige

Hej på er!

Äntligen har jag lite tid att uppdatera er om min och Frejas lilla minisemester ute på landet. Det var i torsdags som jag och Freja vart upplockade utav min tjejkompis Maria för att sedan bege oss vidare till Järvsö. Ca 4 timmar från Stockholm. Vi skulle hälsa på vår gemensamma kompis Patricia, hennes sambo Fredrik och deras nyfödda lilla Joakim. Underbart vacker!

Vid ett tiden på natten parkerade vi bilen utanför deras stora villa efter fyra timmars bilåkande. Det var mörkt så vi såg ingenting, men jag hade hört att det var stort och enormt vackert. Vi hoppade ganska snart i säng för att orka upp tidigt dagen efter.

Vid halv åtta igår väcktes jag av min lilla Freja som inte hade minsta lust att fortsätta sova. Vi klädde på oss och gick upp för att äta lite frukost. När vi kom ut från rummet möttes jag av den fantastiska doften av kaffe, land och frisk luft. Helt underbart. Vi tog oss lite att äta och sedan bänkade vi oss ute i solen. Vilken fantasisk utsikt sen då. (Bilden kommer när jag är hemma.) Men det är som ni kan tänka er på film. Stora berg som ser ut att sträcka sig över molnen och enorma åkrar, skogar och fält. Luften är så ren att du vill spara den i en burk och släppa den lös hemma och hoppas att den ska stanna så föralltid. Att man kan märka sån enorm skillnad. Fantastiskt!

Sedan bagav vi oss in till byn för att strosa runt lite och kolla marknaden som var. Åt lite lunch och försökte att inte svettas ihjäl i den 35 gradiga värmen.

På kvällen vart det grillning och myggjakt. En himla massa skratt och Countrymusik som hördes ifrån byn. Verkligen underbart!

Just nu ligger Freja och sover och jag sitter här med en kopp kaffe och njuter av tystnaden och den härliga sommarvärmen. Jag fullkomligt älskar landet, men jag hör nog mer hemma i stan. På något sätt är det mer jag!
Idag blir det en tur till stranden vid älven tror jag så att både vi och barnen kan få svalka oss i det friska, rena vattnet.

Sverige är så otroligt vackert och jag anser att vi tar oss för lite tid att upptäcka vårt land. En roadtrip uppifrån och ner är något jag hoppas på nästa sommar! Ska föreslå det för Stoffe!

Hoppas du har det bra hemma hos min mams älskling. Jobba inte ihjäl dig ;-)
Ses imorgon! (Håll utkik efter bilderna du inte vill missa!)


Puss

Kommentarer
Postat av: Sofie

SÅ mysigt ni har det gumms, nu förstår du nog varför jag stannar här :D Älskar dig

2008-07-26 @ 22:59:49
URL: http://sofieb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0