Muslimsk Barbie

Ja säga vad man vill, men komma på nya saker det kan dom. Och de vet precis hur det ska göra för att tjäna pengar på oss andra! Nu har det lanserats en Muslimsk Barbie docka! För mig är det helt vridet. För det första tycker jag att muslimer har en hemsk syn på oss kvinnor och för det andra kan jag inte förstå hur någon orkar gå runt i slöja och annat bråte i dessa varma länder. Jag förstår inte meningen!

Allvarligt talat, man slutar aldrig att förvånas!

 

Och självklart är det mannen som är hjärnan bakom en fullt pålädd barbie med slöja och alldeles för varma kläder. Sätt på dig alla dessa kläder själv så får du se hur det känns! Usch, säger jag bara!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Mjoo visst ka man börja undra, men varför inte? Det är deras religon man måste se till helheten. Givetivs går inte alla muslimer och köper en barbie docka som är näst intill naken till sina döttrar när denna klädsel är emot der religion! Kolla på hur barbies och vi ska inte ens tala om brats, hur ser dom ut i dagens läge? Det är hemskt att se hur världen påverkas. Dom är barn dockorna ska vara påklädda och osminkade!

2008-07-26 @ 22:55:21
URL: http://sofieb.blogg.se/
Postat av: Sofie

Glömde nämna detta också : Det svalkar mer att dölja kroppen luftigt tyg än att låta den få kontakt direkt med solen. Detta har jag själv ifrågasatt just kvinnor som bär slöja osv. (visst har muslimer en hemskt kvinnosyn det tycker jag med) men man måste ändå respektera allas religioner.

2008-07-26 @ 22:57:36
URL: http://sofieb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0