Vidriga Blondinbella

Herregud! Hon är otrolig! Jag är bara tvungen att kopiera in intervjun som Stureplan gjort med Blondinbella. Hon är jävlar för mycket. Denna intervju fick mig att avsky henne ännu mer Vad är hon för ytlig och ensam människa. Hur kan man ens tycka på det sätt hon gör? Hur funkar hon?

Vem fan bryr sig om det suttit et tjok person på din plats i bussen innan dig???


Notis: Denna intervju är tagen från Stureplan.se

Lägesrapport - Blondinbella INTERVJU. Sveriges största bloggare växlar några ord med Stureplan och vädrar sina tankar om konceptet att åka buss - bland mycket annat. Här följer den ocensurerade dialogen, ord för ord.
Blondinbella med en yoghurt.
Blondinbella idkar shopping.
Hej Blondinbella!
- Hej! Kan du ringa om några minuter, jag håller på att sätta på mig kläder. Jag måste till bussen.

Ja, då borde man vara påklädd.
- Eller hur.

Hej så länge.
- Hej då.

(klick)
Hej Blondinbella!
- Hej!

Eller ska jag kalla dig Godisbella? (Namnet Blondinbella uppkom för att namnet "Godisbella" var upptaget när Isabella registrerade sig på Lunarstorm en gång i tiden, reds anm.)
- Blondinbella, Godisbella, många namn! Men Blondinbella går bra.

Är det vad dina föräldrar kallar dig?
- Nej. De brukar kalla mig Isabella. Förnamnet. De gör de flesta.
Sitter du på bussen?
- Nej, inte än. Jag väntar på den. Jag ska till Gamla Stan på årsmöte med MUF.

Är det ändå inte lite oglamouröst att åka buss, Isabella?
- Jo men jag har varit hos min pojkvän och han bor en liten bit från stan...

Försöker du säga att han bor i förorten?
- Han bor på norra Djurgården så man måste ta buss tillbaka.

Norra Djurgården!
- Ja, det är lite segt. Jag är ju så van att bo i Vasastan, men vad gör man inte för sin pojkvän?

Vasastan, kan man säga att du är superglamourös?
- Ja, alltså, vad är glamouröst egentligen? Jag har väl ganska hög levnadsstandard, tycker jag.

Men du åker ju buss!
- Ja... jag åker ju buss nu... he... vilken spricka i min "glamourösitet". Nej men jag vet inte. Jag lägger väl mycket pengar på det unna mig det lilla extra i livet, men det blir nog en buss idag i alla fall.

Vad är det hemskaste med att åka buss tycker du?
- Jag vill alltid ha två platser för mig själv, så att man kan breda ut sig så gott man kan med väskor och prylar och saker. Och så kommer nån och säger "kan jag sitta här?", och det vill man ju verkligen inte, men så får man göra det i alla fall. Jag hatar när det är trångt!

Du måste lära dig att säga nej, Isabella.
- Ibland gör jag det! Då säger jag: "Nej jag har för mycket för att ha i knät" - men samtidigt kan jag känna att jag gör något bra när jag åker buss. Det är ju miljövänligare än att åka taxibil ensam. Så det är nog så jag tänker också. Kollektivtrafik - härligt!
Blondinbella pular i köket.
Blondinbella i The Voice morgonshow.
Blondinbella
Du åker alltså kollektivt för miljöns skull?
- Haha, ja, det är ju en bra ursäkt! Den ska jag börja dra.

Du blev utsedd till veckans humanist förra veckan, hur kändes det?
- Ja! Jag blev jätteförvånad, jag är nog den minst humanistiska personen som finns tror jag. Jag saknar lite empati som vissa andra människor har. Det är i alla fall vad min pappa säger.

Är du en sån där brats?
- Äh, jag tycker att det där är ett sånt larvigt uttryck. Jag tjänar mina egna pengar och unnar mig saker utan att leva på min pappa. Så nej, det är jag inte.

Du och din pappa verkar ha ett tätt samarbete som renderat i din framgång. Kan man säga att du är bloggsveriges svar på Tiger Woods?
- Hur menar du med Tiger Woogs?

Det är en golfare som nått stora framgångar i team med sin far.
- Ja, självfallet, i så fall. Jag och min pappa är nog mer bra samarbetspartners affärsmässigt än far och dotter. Det är ju inget snack om känslor och relationer hemma, utan snarare "hur mycket pengar har vi dragit in den här månaden?".

Du menar att det inte finns någon kärlek mellan dig och din pappa?
- Nu känner jag hur det kommer att låta, haha. Det är klart att det finns känslor, men någonstans i tonåren tappar man lusten att prata med sina föräldrar om dem. Om man säger att man är stressad så slår det tillbaka på en. På vår nivå passar det mycket bättre att planera nästa företag man ska samarbeta med eller nästa plan och så.
Skulle du sparka din pappa och ansöka efter en ny om han missköter sitt jobb?
- Ja, alltså. Min pappa är duktig och det funkar bra, det här. Men samtidigt, är han inte duktig så får man plocka in en annan person. Det spelar ju ingen roll att det är min pappa - man vill ju ha de bästa som hjälper en. Visst, jag är entreprenör, men man behöver inte vara speciellt smart för att vara det. Det handlar om att ha duktiga människor runtomkring en hela tiden.

Så du menar att du utan problem skulle kunna hugga dolken i ryggen på din egen far?
- Nej, men i vår relation är ju bloggen allt vi pratar om, och skulle jag känna att det inte fungerade och att han inte skulle hjälpa mig med den juridiska rådgivning han ska, då får vi byta ut honom. Men det är ju inget personligt.

"Nothing personal, it's strictly business", och så kör du dolken i ryggen på honom.
- Ja! Det är ju så det är.

När fyller du arton?
- I oktober.

Taggad?
- Ja, det ska bli jätteskönt att gå ut lagligt. Det är ju inte så kul att bli utslängd halv tre. Man bara: "jaha, tack".

Hur ska du fira det?
- Det blir väl någon stor fest kan jag tänka mig, med både vänner, bekanta och personer som jag arbetar med. En storslagen fest ska jag ha. Vi får väl abonnera Gondolen, eller nåt.

Sitter du på bussen nu?
- Ja.

Hur känns det? Är det äckligt?
- Jag känner liksom: "Vem har suttit här innan mig? Är det någon äcklig person? Är det en socialdemokrat? Är det någon tjock person?".

Blondinbella i partyoutfit.
Blondinbella i svartvitt.
Blondinbella i ett skandalögonblick.
Blondinbella.se
Intressant formulering. Stureplans chefredaktör Viktor Barth-Kron har vid upprepade tillfällen beskrivit dig som Socialdemokraternas bästa valarbetare. Vad har du att säga om det?
- Jag skrattade när jag läste det där. Ja, Socialdemokraterna har ju inga personer som gör någon nytta för dem, så jag skulle väl vara den enda i så fall. Jag kan dock förstå att människor som inte är insatta i politiken lätt kan förväxla mina personliga åsikter med MUF:s åsikter, och det är där det går fel. Det bygger på att folk inte är insatta i politiken. Häromsistens reagerade folk enormt när jag skrev att jag tycker att det är fel att skaffa barn om man är 18 och jobbar på ICA. Men i mina ögon är det ett ansvar att skaffa barn, och har man inte rätt förutsättningar eller har kommit tillräckligt långt i livet så tycker jag att det är fel gentemot barnet. Det tog folk som att MUF ville göra det förbjudet att skaffa barn. Folk fattar inte.

Får jag skaffa barn?
- Man måste ju kunna ge barn bra förutsättningar. Det är taskigt som föräldrar att skaffa barn utan att ha stabila ekonomiska förutsättningar. Det tycker alltså jag personligen.

Om vi förutsätter att du länkar, hur mycket måste vi betala dig?
- Haha, nej det är ingen fara. Länkningen kostar väl... nej, men det är inte så vi arbetar i min blogg. Men det kostar en hel del att synas hon mig.

Så du lovar att din pappa inte jagar ner oss med en faktura i högsta hugg?
- Nej, jag är snäll idag.

Men tänk om du ångrar dig och ger din pappa sparken?
- Det är inte riktigt så det går till när man fixar avtal och så. Jag har inte så stor koll på den där biten. Jag har människor som gör allt sånt åt mig.

Om Sverige bestod av hundra människor som alla var olika bra, vilken plats skulle du sätta dig själv på?
- Den bästa människan i Sverige! Eller i alla fall någonstans i de översta fem procenten.

Kan du motivera.
- Jag tycker att jag är en bra förebild för unga tjejer. Jag visar att man kommer någon vart om man vågar och sticker ut näsan. Jag har ju hela tiden hävdat att man måste vara egoist, och det står jag fast vid. Man måste tänka på vad man själv vill och genomföra det man vill. Jag skriver om saker jag vill göra - och sedan genomför jag dem. Jag får ofta mejl från tjejer som säger att de inspirerats av mig att våga göra saker. Jag kanske saknar självinsikt - men jag tror verkligen att allting är möjligt.

Lycka till nu med bussåkandet!
- Tack, tack!

Är du säker på att din far inte kommer att kräva oss på pengar?
- Haha, ja det är jag.

Soft. Hej då.
- Hej då!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hoppas du haft en bra dag :)

2008-08-03 @ 21:28:45
URL: http://sannawiberg.blogg.se/
Postat av: Natalie B

Mkt av det den tjejen säger gör hon för att få uppmärksamheten..och hon lyckas ju.

2008-08-03 @ 21:29:49
URL: http://natalieb.blogg.se/
Postat av: Kajsa

man mår typ illa när man läser hennes resonemang... ibland tycker man att hon kommer med vettiga åsikter, men när man läser det här och vissa andra saker förstår man att hon inte vet så mycket om "verkliga" livet...

2008-08-03 @ 21:33:59
URL: http://kajsaholm.blogg.se/
Postat av: Linda

sv: okej :)





herregud, det blir bara värre och värre :O

2008-08-03 @ 21:46:52
URL: http://undergroound.blogg.se/
Postat av: Y a m i n a

Vad är det i den inerljuvn som får dig att hata henne? :/

2008-08-03 @ 21:48:18
URL: http://masqara.blogg.se/
Postat av: ♥{JUJU}♥ PHOTOS-FASHION-ME

Är det sant?! Har hon sagt det? Omg.. nu ogillar jag henne måste jag säga...

2008-08-03 @ 22:33:12
URL: http://shesmiles.blogg.se/
Postat av: Lisa

shit vilken intervju lr va de vva :P läste hela fan

2008-08-03 @ 22:35:48
URL: http://dundernalle.blogg.se/
Postat av: Malin

åh herregud!!

2008-08-03 @ 22:59:41
URL: http://malinsh.blogg.se/
Postat av: Lisa

vad e fel på buss?

2008-08-03 @ 23:13:40
URL: http://dundernalle.blogg.se/
Postat av: Christine

SV: Usch, den där människan tål jag absolut inte !

Hon ser ner på folk så mycket.

och dessutom, hon vet väl aldrig vad det har settat för människor i en taxi heller. Ja fyfan vilket folk det finns.

2008-08-04 @ 00:48:07
URL: http://christiinek.blogg.se/
Postat av: Swirdh

hahah xD men herregud!! Blondinbella står verkligen för sitt namn! Hur blond får man bli! Å bra förebild? Knappast, om man inte ser henne som en bli-inte-sån-här-när-du-blir-stor förebild. en överklassens snobb är va hon är!!!

2008-08-04 @ 01:19:00
URL: http://schwirdh.blogg.se/
Postat av: Viola

Man undrar verkligen vart världen är på väg när man läser om Blondinbella. Hade nästan börjat gilla henne liiite, för hon började nästan verka mänsklig i samband med det där överfallet, men nu är hon sig själv igen och jag tycker mer illa om hnne än någonsin förr!

2008-08-04 @ 09:12:04
URL: http://violiejolie.blogg.se/
Postat av: Marcela

Nee usch, jag förstår inte hur den där människan tänker... Att man kan se ned på människor så mycket som hon gör? Hon vet ju inte ens hur det är i "verkligheten"..

2008-08-04 @ 09:18:56
URL: http://mdiaz.blogg.se/
Postat av: dlc

jag gillar inte henne alls.

jag håller med hon marcela, hur kan hon se ner på andra så som hon göra ?

Och vad är det för fel på att åka buss, lite svettiga bussar hit och dit så är verkligheten och det får man ta, hon är ingen kändis på tv som man måste öppna dörren för.



Hon är ingenting för mig iaf.

2008-08-04 @ 11:28:14
URL: http://jeannydelacruz.blogg.se/
Postat av: Christine

SV: Hehe , Bella verkar inte heller ha tänkt på det med taxin. För då hade hon aldrig sagt sådär om bussen.

2008-08-04 @ 12:18:58
URL: http://christiinek.blogg.se/
Postat av: Emma Sigvardsdotter

<_<..........har bara 2 saker att säga nu! "Get a LIFE!" & "Orka", ryser

2008-08-05 @ 00:27:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0