26 okt

Jag har så svårt för det där med ungdom & vuxen! Vart går gränsen och när klassas man som kvinna istället för tjej? Får för mig att man borde anses som kvinna när man fött två barn, men samtidigt känner jag mig alldeles för ung för att namnges på ett så vuxet sätt. Nej, jag är ingen kvinna. Jag är en tjej. Man blir väl vad man gör sig till? Jag ska iaf bli en av världens hippaste mammor!

Dessutom tycker jag det känns lite små odd att kalla Stoffe för man? Han är min pojkvän inget annat. Jag kan knappt säga sambo för jag tycker det låter som om vi vore 50 år gamla. Orden känns helt enkelt inte ok. Visst är det lite knasigt? Vi är inte gifta, inte ens förlovde så varför ska han kallas något annat än just min pojkvän. För det är ju vad han är.

Däremot är vi så pass vuxna att vi betalar våra egna räkningar, städar vår egen lägenhet, lagar middag, tvättar och annat smått och gott som bör ingå i den vuxnes liv. Kan man vara vuxen utan att kallas man och kvinna?

Vem bryr sig egentligen... Nu flummar jag vilt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0