20 sept

Lovade ju igår att berätta om helgen och tänkte försöka mig på det nu innan jag somnar! Mams och Sofie kom hit i Fredags till Frejas stooora lycka! Gissa om liten tjej var överlycklig då hon inte träffat mormor eller lilla moster på en hel månad. Eftersom vi praktiskt taget levde i Stockholm i somras vart det ju självklart en stor omställning när vi kom hem igen & lilla Alice föddes!

Hursomhelst så hade vi lagat Tacos i massor som vi mumsade i oss! Därefter var det fredagsmys på högsta nivå med Chips, choklad och dricka, bubblor [läs: läsk] till de vuxna och saft till barnen! Freja fick välja film vilket var Ratatouille! Väligt mysig, så jag kan se den tusen gånger om! Efter det somnade Freja som en stock!

På lördagmorgonen var det på med danskläderna och sedan iväg med pappa på dans! Hade gått hur bra som helst och hon hade haft jättekul! När de kom hem igen klädde vi oss allihop och åkte till Busfabriken! Jissa om de hade kul, hon och Sofie! Ja, Stoffe med för honom såg varken jag, mamma eller Alice skymten av! Åh vilken fin pappa jag har till mina tjejer! Under tiden det var lek på busfabriken satt jag och pluggade Heroinmissbruk och fick ihop fyra A4 sidor. Härligt!

När vi kom hem igen kom min fina faster och kusin över på fika och mysstund! De hade med sig varsitt paket till Freja & Alice innehållande fina kläder från Cubus! Tack så jätte mycket! Under tiden kom också ett par från Finspång och köpte vår vagn för 3000 kr. Moahah där gjorde vi en vinst på 1500 kr! Yes! När alla gått lagade Stoffe middag & mamma gjorde sallad medans vi andra latade oss i soffan! Skönt! Sedan fortsatte kvällen på samma mysiga sätt som den hade gjort i Fredags!

Idag var det mest upp och äta frukost allesammans innan mamma & Sofie skulle åka tillbaka till Stockholm för jobb och skola imorgon! Freja tyckte inte det var det minsta kul så Stoffe, jag, Freja & Alice packade in oss i bilen och åkte till Kolmårdens Djurpark för miljonte gången i sommar! *Smile!* Freja fick göra precis det hon ville och eftersom vi har säsongskort känner man inte samma press på sig att hinna genom parken! Det vart en toppendag!

Till middag lagade jag ugnsbakad lax med romsås och Freja smällde i sig fisk, FEM potatisar & min fabulösa romsås! " Mm, gott fisk! " säger hon och skyfflar in mer i munnen! Är så glad att hon älskar fisk! Världens bästa fetter i det ju & något alla barn borde få i sig!

Nu sover hon så sött & Alice med! Snart ska även jag tillsammans med min Stoffe ner bland täcken och kuddar och sova! Imorgon är det skola igen! Jippieeee, I Love it!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0