Im fucking great!

För det första vill jag bara säga att jag inte längre är helt rökfri. Jag röker numer max 5 cigg / dag vilket för mig är en stor framgång då jag alltid rökt ca 20 / dag förut. Jag är stolt över mig själv och tar det i min takt. Jag har däremot märkt att man inte behöver röka så mycket som de flesta gör. Jag tror stenhårt på att de andra 15 jag nu väljer bort endast har vart något jag egentligen inte behövt röka. Men eftersom jag är telefonberoende så blir de oftast fler än nödvändigt. Men nu har jag minskat ner något enormt och jag trivs bättre med det. Jag har stora förhoppningar om att vara helt rökfri innan året är slut! Vi får helt enkelt se hur det går! Nu känns det jätte bra!

Sen för att skryta lite extra så fick jag i fredags tillbaka mitt första prov. Det var i Medicinsk Grundkurs och provet innehöll Hälsa & Ohälsa samt Cellen! Jag hade råpluggat och var grymt taggad så det kändes kanonbra. Men jag gjorde världens löjligaste fel. Ni vet när ett prov känns så lätt att du knappt läser frågan utan det går av bara farten? Det gjorde jag. Frågan var denna:

Vad finns i kromosomerna?
[DNA]
Men Jag läste:
Vart finns kromosomerna?
[I Cellen]

Hade jag läst frågan så hade jag haft 36 av 36 rätt, men nu fick jag nöja mig med 35 av 36. Bara för att jag var så slarvig och glömde läsa bokstaven i. Jag visste ju svaret på frågan så hon förstod att jag läst den fel, så egentligen hade jag ju alla rätt för jag kunde ju alla. Ett tips till mig själv: Ta det lugnt nästa gång! Ivriga fröken Madde!

Men men, nu är jag supernöjd & stolt över mig själv. Jag har alltid vetat att jag kan om jag vill och jag har ju hur lätt som helst för att lära mig. Det är bara det att jag förut skitit i allt vad skolan heter. Nu är jag ju bara så peppad.

Tadaa, MVG barn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0