Min Farfar!

Tillägnat Farfar, Farmor, Mormor & Morfar! 

När jag vaknade imorse hade jag två missade samtal från pappa.
Också ett sms där han bad mig ringa så fort jag kunde. Så det gjorde jag. Jag hörde på en gång att det inte var som det borde när man är på familjesemester i Egypten. Han lät ledsen & tystlåten! Jag visste redan då var det var frågan om, men det var än mer uppenbart när han sa: " Farfar somnade in kl 04 imorse... " Då kunde jag inte hålla mina känslor tillbaka. Jag trodde jag skulle kunna vara stark då jag inte haft någon vidare kontakt med min farfar den sista tiden. Men när jag var liten var jag där varje dag!

Jag försöker tänka att han är hos farmor nu. Att de har de bra, äter nyårs supé och dansar tillsammans vid tolvslaget. Kanske träffar de mormor och morfar. Det är också saker som bubblar upp när någon i ens familj går bort. Saknaden efter de andra man misst. Nu har jag varken farmor, farfar, mormor eller morfar kvar. Var länge sedan jag kände mig så tom...

Sist jag träffade dig var i November då vi firade min lillasysters 15-års dag. Tänk om jag vetat att det var sista gången jag kramade om dig? Då hade jag aldrig släppt...

Farfar jag älskar dig!
Sov så gott!



Nu får ni äntligen vara tillsammans igen!


Kommentarer
Postat av: zandra

Jag beklagar gumman! =/ En miljon kramar från oss!

2008-12-31 @ 13:46:14
URL: http://zandrax.blogg.se/
Postat av: Tobbe

Jag vet hur svårt det är när någon dör, min mormor dog för drygt ett år sedan. Jag kan inte göra något åt det här, det ända jag kan säga är att jag beklagar :(

Försök inte att lämna det bakom dit, det blir bara värre. Låt det släppa med tiden. Trots det som hänt önskar jag dig ett gott nytt år!

2008-12-31 @ 16:17:25
URL: http://tobbejonsson.se
Postat av: Olivia

Jag beklagar gumman!

2009-01-01 @ 15:48:07
URL: http://oliviaandreea.blogg.se/
Postat av: Denna Sanna Kvinna

kramar om

2009-01-06 @ 14:08:21
URL: http://sofieb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0