klippa håret första gången

Klockan 15 hade vi tid hos frisören! Det var Frejas allra första gång och jag var bomsäker på att det skulle vara omöjligt! Hon är liksom inte känd för att sitta still. Hon är jordens mest energiska barn! Efter att ha blivit mutad med klubba av frissan satte hon sig duktigt i stolen och fick ett sött hundförkläde om sig. Freja tog någon enstaka slick på klubban och gladdes mest åt den gula färgen som är hennes favorotfärg. Sedan var det adjöss till den sliskpinnen. Freja har inte börjat äta godis än så detta var ingen megahit. Hon var mer inne i sin egen spegelbild och klubban hänge mest med på ett hörn. Klippningen gick toppen och hon vart jättefin. Även då hon är en av världens två vackraste sedan innan! Som pricken över i:et fick hon välja en färg, i detta fall rosa att ha i håret! Tufft som fanken vart det!

Nästa gång tror jag att jag klipper henne hemma själv. Nu behöver jag bara ta hjälp av en spegel och eventuellt en gul söt klubba... kanske funkar även om jag låter pappret sitta kvar? Nu är det no more candy som vanligt. Förhoppningsvis kan jag hålla henne från godis till femårsåldern. Själv var jag sex år första gången jag åt godis och jag har aldrig haft ett hål! Tjoho och tack mamsen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0