16 sept

Ni känner mig som den Madde jag är idag. Men ni har ingen aning om vem jag var en gång i tiden och hur jag hamnade där jag befinner mig nu. Jag tycker det kan vara dags att ni får veta det. Utan frågestund eller annat! Jag behöver inte massa kommentarer för att berätta om mig själv eller dela med mig! Låt mig förklara varför jag är lite extra stolt över den jag är idag! För det är jag faktiskt!


Berätta om dina tonår: Jisses! Jag var aldrig någon partyglad trettonåring som rände ute om nätterna. Jag hade ingen i min närhet som köpte ut på systemet och jag fick heller aldrig smaka en gnutta alkohol hemma förns den dagen jag fyllde 18 år. Det var många gånger jag ifrågasatte min mamma & hennes sätt att tänka på. Jag förstod aldrig, men det gör jag nu. Jag var rebellernas rebell. Jag rymde hemifrån. Ja hela 30 mil hemifrån till någon jag inte ens kände. Och när jag väl var hemma, efter att ha oroat min mamma, låtsaspappa och resten av släkten i flera dagar... ja då rymde jag igen. När jag var sexton började mitt partyliv. Det var folköl, fotboll & sena nätter. Någonstans här slutade jag visa min mamma respekt. Någonstans här vart jag en riktig jävla skitunge rentutsagt. Jag var aldrig hemma, jag skolkade hela tiden, jag började röka, skaffade en pojkvän som var sju år äldre än mig som senare misshandlade mig och var otrogen tolv gånger. Men det var också någonstans efter det jag träffade Micke som jag vart himlarns kär i. Det var konstigt nog det förhållandet som ledde mig till nästa! Micke var faktiskt alldeles för bra för mig och jag betedde mig som en riktigt svartsjuk snorunge. Huh, jag har nog aldrig erkänt det för mig själv förut, tufft. Mitt & Mickes förhållande var grymt spännande, farligt & häftigt. Men jag har inte kommit tillräckligt långt i "mig själv" för att publicera vilka farligheter vi utsatte oss för eller vad vi "busade" med. Inte så pass långt att jag klarar av att mina nära & kära ska ta del av det ännu. I slutet av mina tonår packar jag väskan och flyttar ihop med Stoffe som jag tidigare bara vart "Pussvän" med! Några månader senare blir vi tillsammans och lever livet i lilla Norrköping, dricker drinkar och spenderar pengar på kläder. Typiska tonår fulla av härligheter!

Vad ville du bli som liten: När jag var väldigt liten, i lågstadiet någon gång var jag helt inne på Austronaut, därefter kom en längtan efter att bli brandman. Något som senare övergick i att bli Marinbiolog i samband med att Rädda Willy-filmerna vart poppis. I "trots"tonårsen, ville jag bli "exotisk dansös" för att förfina det lite, av någon märklig anledning, men efter det vart jag mer intresserad i foto, ljud och film. Men nu efter några år av att inte gå i skolan vill och tänker jag bli barnmorska! Ska bli väldans roligt när man väl är klar!

Vad har du för drömmar: Jag drömmer självklart om att bli examinerad barnmorska och att få förlösa tusentals med små bebisar! Jag drömmer också om att resa med min Stoffe & våra döttrar, men också bara med Stoffe och bara med tjejerna. Sen tänker jag resa med vänner till USA och bila runt i minst två veckor. Då ska tatueras på Miami Inc, drickas Starbucks i N.Y, Tanka på en öde bensinstation, gå på gayklubb, strippklubb och annat frääänt! Allt en tvåbarnsmamma med sina mammavänner kan behöva! Jag vill se Matchbox Twenty, sjunga inför Idol-juryn & bli en av Sveriges största mammabloggerskor. Jag drömmer också om att jag, min familj och vänner får ha hälsan och lever ett lyckligt liv.

Finns det något du ångrar: Ja, jag ångrar att jag visade min mamma noll respekt i tonåren, att jag snattade tamponger istället för att köpa dem när jag var sexton, att jag ödslade nästan två år av mitt liv på Tomas & att jag vart alldeles för rädd för att säga vad jag tycker till folk. Jag ångrar att jag sårat endel människor och önskar att jag trampat hårdare på vissa. I syftet att hjälpa dem på fötter!

Vad önskar du att du kunde göra annorlunda: Alla nätter min mamma oroade sig för vart jag var, med vem och om jag levde. Önskar jag kunde göra de nätterna ogjorda och fyllt dem med respekt och värme.

Tidigare förhållanden: Var tillsammans med min första kille Olle när jag var 13 år som sedan höll i åtta månader. Efter det vart jag tillsammans med Tomas, när jag var 15 år och vi höll ihop i 18 månader från och till. Därefter vart jag som 17 åring tillsammans med Micke och det varade i nästan två år. Efter det vart jag tillsammans med min Stoffe och vi är fortfarande tillsammans. Nu har vi vart tillsammans i snart 4,5 år!

Berätta något vi inte vet: Jag var jättekär i Shane i L-word och tyckte hon var världens snyggaste en period. Jag har också vart vän med en tungt narkotikamissbrukande kille som jag älskade av hela mitt hjärta men inte på ett "kärlekssätt," som jag idag inte vet om han lever. Jag skulle aldrig ge upp hoppet om honom, vända honom ryggen eller låtit någon annan såra honom. Han är fortfarande en otroligt stor del av mig!

Vem är du idag: Idag är jag fortfarande samma glada, positiva, busfrö som inte bryr mig om vad andra tycker eller tänker om den jag är eller de val jag gör. Däremot lyssnar jag på dem och kan tycka att jag gör fel och rätta mig därefter. Jag är en stenhård student och lägger ner min själ i mitt skolarbete. Jag har snart fullständigt gymnasiebetyg med MVG i nästan alla ämnen. Jag är mamma till två tjejer som en vacker dag kommer vara två busiga tonåringar som skrämmer livet ur mig när de inte svarar i telefonen när de är ute. Jag är empatisk, sympatisk och fantastiskt omtänksam. Jag är dumsnål emellanåt och ibland så slösaktig! Jag är helt gitarrtokig, rädd för vad mamma tycker om vissa saker jag gjort i livet, kär i Stoffe och trött på tvåårstrots även om jag tycker Freja är toksöt när hon säger vad hon tycker. Jag skulle lätt kunna föda tusen barn till men vi har nog bestämmt oss för att det räcker med två små tjejer, gott och väl! Jag älskar värmeljus, rödvin, Sex & The City och skolan utöver min familj och mina vänner! Och jag lägger ner alldeles för lite energi på bloggen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0