FREJAS DAG! <3

Idag har vart en superbra dag! Började med att åka till skolan trots inställd lektion för att möta upp Linda, Tessan A & E samt Micke. Vi skulle sätta igång vårt grupparbete om HipHop kulturen, men efter en stund bestämde vi oss för att byta till Nazismen. Mycket skrämmande, men intressant ämne. Efter det var det Psykologi och sedan hem för att städa upp en aning hemma innan det var dags att hämta Frejsan. När Stoffe slutat gick vi ner och hämtade vår lilla gos och åkte sedan för att hämta upp svärmor! Därefter bar de av till Maxi för att fira Frejas namnsdag med ett besök på Lindahl´s och för att se om vi hittade något annat fint.

Fick sedan höra att Stoffe sprungit in i sin bror och pratat lite thaiboxning. Tydligen hade inte Sofie och William stannat för att hälsa på Stoffe, Freja och Svärmor. Tycker det är så tragiskt att människor inte kan säga hej ens när de springer in i varandra. Svälj stoltheten och väx upp. Men vissa stannar i sin egoism och mognar aldrig! Tycker synd om min svärmor som ska behöva välja mellan sina söner. Det är INGEN som ska ställa såna ultimatum på dig Pia! Själv visste jag inte ens att de var där då jag hade brottom in på MQ för att fynda lite bastopar. Hm, det var dock ingen iaf! Smile!

Sedan vart det vidare till Lindahl´s för att fika. Frejsan fick välja glass alldeles själv och valde jordgubbsglassen med färska jordgubbar på. De har verkligen helt fantastisk glass. Italiensk hemagjord glass i alla dess former och färger. Inga såna där tråkiga SIA kulglass eller så, utan här ligger de uppfluffat i stora skålar och över är det färska bär, nötter, krossad choklad, såser, godis mm. Finns verkligen allt och så grymt gott. Lindahl´s på Maxi är de enda som har detta så SKYNDA er dit! =) Efter fikat gick vi in på MAXI och jag shoppa lite smink och mat till kvällen. Freja fick en supersöt docka av sin farmor som hon fick välja alldeles själv. Detta resulterade i glad farmor och glad  Freja! Gulligt!

Efter detta gick Stoffe och Freja ut till bilen när vi betalade och sedan slank jag och svärmor in på Confetti och köpte lite lösviktste. Det vart Confettis egna blandning med cremegrädde, jordgubbar, vanilj och vitpeppar. Grönt te som luktar fantastiskt. Ska bli "veckans PLUGG te! " =) Ska unna mig en smak i veckan nu när jag varken röker eller dricker kaffe! Dessutom är det ju jätte bra med grönt te. Hande önskat att jag kunde dricka rött te, men eftersom de kommer från en ärtväxt så tål jag det inte. However, återkommer med ett betyg på söndag!


När vi kom hem gick vi med Freja in på hennes rum där vi ställt  en blomkruka med blomma i, samt ett kort med en häst på. Ännu en namnsdagspresent och hon vart jätte glad. Hon fick en namnsdagspresent redan igår också. Ett randigt nattlinne i rosa & vitt med en häst på! Gissa om vår lilla Toto-galna tjej var över lycklig. Efter detta satte vi på ugnen och gräddade vitlöksbröd och lagade en god Italiensk Tomat & Basilika soppa så vi åt. Freja verkligen älskar soppa!

En perfekt dag! Nu ska vi fortsätta se Let´s Dance och jag ska försöka att inte snora ner hela lägenheten. Blä så förkyld jag är. Har absolut inte tid att vara hemma från skolan. Thats out of question! Just nu får ni nöja er med ett eller två blogginlägg i veckan. Jag har så otroligt mycket i skolan nu. Vi har precis lärt oss att ta blodprov i armen " venblodprov" och vad alla NaCl, 0,9%, Plasma, Serum, Helblod and so on betyder! Snart är det dags för injektioner! Grymt kul att lära sig ta sprutor ju! Wie! Men sen har vi också ca 1000 prov, 1000 inlämnigsuppgifter & 1000 redovisningar. Hah, om jag ändå överdrev! ;-) Men, det är verkligen galet mycket! Wiee, nästa vecka kommer Madde, Maria och Carla tillbaka till skolan efter vinerkräksjuka och influensa! Ska bli så kul att träffa er igen.

Ha en trevlig helg så hörs vi snart! Imorgon kommer Mamma och min lillasyster hit! Så Kuuuul!!!

GRATTIS PÅ NAMNSDAGEN VÅR ÄLSKADE DOTTER!
Mamma & Pappa älskar dig föralltid! ♥





Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vilken put mun ..Så sött! :) Grattis i efterskott på namnsdagen till Freja :)



Usch låter inge vidare me influensan =/ Krya på dig stumpan! Puss!

2009-01-25 @ 16:54:31
Postat av: Maria

Vad söt hon är:)

2009-01-25 @ 21:49:11
URL: http://designbyristo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0