Tips på nyttig frukost?

Jag sa det förra veckan men nu säger jag det igen:
" Igår var det slut på semesterätandet & idag börjar min LCHF-diet igen!"

Jag hade helt glömt bort att vi hade en veckas semestrande i Stockholm kvar, men nu är jag på dieten igen! Jag har kännt hela helgen att jag haft jätte ont i magen. Det har svidit som bara den. Jag tänkte att det kan bara vara en sak, nämligen allt mitt kaffedrickande. Jag har hällt i mig kanna efter kanna i helgen då jag arbetat med bloggen. Och som grädden på moset har jag inte druckit ett enda glas vatten! Bra Madde!

Så imorse kände jag att det var dags att göra något för min mage i gengäld för att den stått ut med mitt kaffemissbruk. Så jag lagade i ordning en kopp Friggs Kamomill Te! För det första, usch! Jag tog inte ens någon mjöl i. (Socker har jag aldrig i te eller kaffe.) Det kändes torrt och obehagligt och jag har fortfarande inte druckit halva koppen. Vill ju ha mitt morgonkaffe ju!

Nu ska jag bara tillåta mig själv två koppar kaffe om dagen til att börja med. Det är lite för mig om man jämför med att jag annars dricker fyra till sex koppar om dagen!

Sen till det här med frukost! Jag har skitsvårt att komma på vad jag ska äta till frukost när jag använder mig utav den här dieten.

Är det någon av er som har ett förslag på en nyttig och god frukost?


Spännande frukost va?



Kommentarer
Postat av: Johanna

Smothie alltså mixa lättyoghurt med bär :). Eller steka ägg som jag brukar göra :). Annars brukar det bli ett litet paket keso. Beror på om du tränar. Käka gärna ägg eller keso isf med tanke på proteinmängden + att det mättar som fan!:).

2008-08-05 @ 07:57:39
URL: http://johannaforsblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0