On The Highway

Yo! Nu sitter vi i bilen påväg till Norrköping från Stockholm! Jag behöver väl knappast förklara hur jag känner för att komma tillbaka till Rondellernas stad för det vi ni redan. Har skrivit ett antal inlägg om det sedan jag startade min blogg. So we just leave it like that!


Imorgon börjar skolan på allvar och första lektionen är Medicinsk Grundkurs. Vi började i torsdags men det har ju bara vart information om schema, hur man hittar och att man inte får röka utanför entrén. Ok, I got it! En del kan verkligen konsten att tjata så mycket att man tillslut skiter i det. Vi har inte kommit dit än... Hursom så ska det bli skönt när det drar igång på riktigt så man känner att man kommer någonstans! Ska bli spännande att gå ut på praktik sen. Men mest längtar jag till sista terminen då jag tror de är mer fritt att välja praktikplats.


Vi var fyra tjejer som fann varandra redan första dagen. Nu ska vi se om jag minns alla namn? Madde [som jag wiee,] Carla & Linda. Vi kommer bli ett riktigt rövarteam! Smile! Jag tycker de verkar vara hur goa som helst & de är riktigt lätta att prata med. Sista dubbellektionen imorgon är inställd så vi pratade om att antingen dra & äta chinamat eller till Fräcka Fröken och halsa några latte medans vi går igenom vårt första grupparbete, som jag redan börjat med. Duktiga jag! Det ska bli riktigt roligt!


Under en rökpaus som absolut inte höll till framför entrén pratade jag och Carla om att fråga de andra i klassen om vi inte ska gå ut någon kväll allihop och dricka några glas vin och snacka lite skit. Lättare att bryta isen då kanske? Vad tror ni?


Det är riktigt skönt att de flesta i klassen är i samma ålder och har barn runt 1-2 år! Man har så mycket gemensamt då utanför skolarbetet! Det känns faktiskt positivt det här.


Nostalgi! Nu spelas Ghetto Superstar! Får världens minnen av det!

Nu ska jag prata lite med min mentalskötare till pojkvän så han slipper känna sig ensam här brevid mig! Du är så söt när du koncentrerar dig älskling!

Skriver mer när jag är hemma!
Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0