År 2009

Nu är det bara två dagar kvar och sedan slår år 2009 om till år 2010! Ett nytt år fullt av möjligheter! Ett år då jag kan lova något nytt och glädjas åt att jag höll när nästa nyår kommer. Ett år då jag kan göra små saker för att glädja människor omkring mig, då jag kan överträffa mig själv, vara stolt över vad jag åstadkommit och vem jag är. Ett år då jag får se mina barn utvecklas, skratta, växa och vara så fantastiska som de är. Det är förhoppningsvis det år jag och du kommer ännu närmre varandra, skrattar ännu mer och är lyckliga över att vi alltid gör det bästa av situationen och tar oss genom allt oavsett om vägen är krokig och backen är lång! Du vi växer som par Stoffe!

Klockan 00 stannar världen upp! Hela Sverige räknar de sista 10 sekunderna! Några håller varandras händer, andra kysser den hon älskar mest av allt. Någon annan friar till sin flickvän och under tiden skålas de i champange och alkoholfri cider för de små och gravida! Men vi FÅR inte glömma att det finns människor som i detta ögonblick sitter ensama, rädda! Människor som inte önskar annat än en hand att hålla. Jag kommer alltid att tänka på dessa människor runt om i världen när klockan slår tolv! Gör det ni med. För tillsammans blir VI bättre människor!

Gott Nytt År 2010!



Den här listan publicerade jag i min förra blogg i slutet av 2008 för att se vilken skillnad det var 2009. Så här kommer svaren för i år!


Hur var ditt 2009!?

Vilken månad mådde du som bäst: Augusti! Alice föddes & vår familj kom närmre varandra!
Vilken månad mådde du som sämst: April, när Stoffe flyttade för att jobba i Sthlm ett tag!
Vilket är ditt bästa minne från 2009: När Alice föddes. Den stund Freja & Alice träffades för första gången! Vad har du blivit mest irriterad & arg över: Över hur min sambo blivit behandlad av sin familj!
Vad har du gjort 2008 som du inte gjort förut: Utbildat mig till Undersköterska/Mentalskötare!
Vad är du mest tacksam över: Att de jag älskar & tycker om är friska, lyckliga & mår bra!
Vad önskar du att du gjort annorlunda: Lagt mindre energi på onödiga saker!
Vilken musik spelade du mest: Hinder, 3 doors Down & Beyoncé
Vad såg du mest på tv: Oskyldigt dömd & Paradise Hotel!
Vilken serie såg du mest på dvd: Sex & The City!
Vilken film såg du flest gånger: Sex & The City - The Movie!
Vilken kändig tyckte du var snyggast: Gerard Butler
Vem sjöng bäst: Beyoncé & Eddie!
Vad förvånade dig mest: Att jag klarade av att sluta röka!
Vad har gjort dig lycklig: Min familj, Tessy & Patricia!
Vad har förbättrats: Tron på mig själv & min förmåga att klara av saker!

[Dessa frågor ställde jag mig själv i bloggen förra året]
Vad kommer du att göra år 2009?


1. Gå på Idol-audition [Förhoppningsvis vara med i Idol] Vart ju Gravid med Alice så det blev inget!
2. Fortsätta min Undersköterskeutbidning Jajjemän! 6 MVG & 5 VG!
3. Börja bebisverkstaden julen 2009 Fick ju lilla Alice så nu haar vi våra fina älskade tjejer! 

Vad kommer du göra år 2010

1. Läsa de 6 ämnen jag ska nu i vår & uppnå minst 3 VG & 2 G i betyg
2. Söka till Sjuksköterskeutbildningen i Linköping
3. Kämpa för att gå ner minst 15 Kg i vikt
4. Göra en sak för var och en i min familj som gör dem superglada!
5. Läsa två må-bra böcker som får mig att skratta!
6. Tala om för mig själv att jag är fantastisk, stark & driftig är VARJE dag!
7. Gå på en konsert
8. Fortsätta vara rökfri

Vad har du för nyårslöften?

Svar: Bli en starkare & piggare Madde som orkar allt jag vill och gör det med ett leende!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0