29 juni 2009

Jag har verkligen vart världens mest kaxiga! Både efter förlossningen med dottern på snart 2 år, som tog 7½ timme från att de tog hål på hinnorna tills att hon var ute. Smidigt och lätt. Men också under hela graviditeten! Nu är det plötsligt bara två månader kvar tills Liten beräknas titta ut och det har blivit än med uppenbart att han eller hon ska ut också! Att min livmodertapp ska öppnas hela 10 cm, att jag ska skrika utav bara h*vete, kräva mer vatten och lustgas samt säga till min sambo att allt detta är hans fel! ;-)


Nu är det liksom på rikigt!
Förvärkar och sammandragningar börjar känna sig som hemma i min mage och bebis klämmer sig alltmer ner i bäckeningången! Det gör ont och jag påminns om hur det kändes när Freja kom ut! Trodde jag skulle slitas i bitar, ville gå hem, fick inte gå hem, skrek, shit och nu IGEN!


Men samtidigt vet jag hur fantastiskt det är när bebis kommer upp på ens bröst och de mörka ögonen ser frågande på en " Vem är du? " Åh, jag kommer älska dig från första stund! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0