25 juni 2009

Jag skulle ha vart hos BM den 15 Juni! Men då vi varit i Sthlm har det vart en omöjlighet och jag fick helt enkelt skjuta på besöket! Det går ju så fort nu iaf så! Klockan 7.30 hade vi lämnat Frejsan på dagis och kl 08 var vi på MVC. Det var dags för Glucosbelastning. Detta innebär att man testas för att se om man har graviditetsdiabetes! [Något som görs på alla med ett BMI över 30, då de ligger i riskxonen!] Och väger man över 90 kg som jag gör och är 1.70 lång, så har man helt klart ett BMI över 30. Dock har jag fördelen att se ut att väga runt 70 kg! =)

Hursom, Uskan hade hällt upp två stora glas sockerlösning, som f.ö smakar " jag - säger - inte - vad " och det var bara att svälja och se glad ut. Det är så sliskigt sött att det vänder ut och in på hela magen. Dessutom ska man vara helt fastande sedan 00 dagen innan och utan motgonkaffe är ingenting speciellt roligt på morgonen! Något jag undrade när jag satt där och sörplade i mig var "Hur i -vete kunde man suga på sockerbitar som liten?" När man sedan halsat i sig detta ska man sitta rakt upp och ner, varken dricka eller äta, heller inte sova i två timmar! Tur att man har en så fantastisk pojkvän som sitter där med en. Stoffe har aldrig missat ett ende besök hos BM, varken med Freja eller med Liten! Underbara dig!

Dessa två timmar spenderades med att läsa förberedelselektyr inför förlossningen, Pokertidningar och Vi Föräldrar! Sedan var det äntligen vår tur att träffa BM för att se testresultatet och göra rutinkontroll! Testet visade att jag absolut inte hade någon graviditetsdiabetes, eller ens var i närheten att få! Underbart!


Besöket f.ö gick toppen! Filmade en snutt från när vi lyssnade på Litens ♥-ljud som jag bjuder på!




SF-mått: 29 cm
♥ : 150 slag / min
Vikt: +4,6 kg sen innan Graviditet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0