20 juni 09

Jag har tidigare träffat en läkare ang igångsättning [man startar förlossningen på konstgjord väg.] Eftersom Stoffe bor ca 20 mil ifrån oss då han arbetar så är det lagom läskigt att vara ensam hemma höggravid med en dotter på 2 år om förlossningen skulle sätta igång. Läkaren sa att jag skulle få träffa ngn för igångsättningssamtal i v.39! Hoho? Då kanske bebis redan är halvvägs ute. Läser runt på olika sidor att de i liknande situationer som mig blir igångsatta mellan v.37-39! Borde jag inte vara en av dem?

Dessutom hade läkaren inte noterat igångsättning i min journal, så BM visste ingenting om detta! Crazy eller vaddå? Så nu ska jag till BM på onsdag [skulle egentligen vart hos henne i v.29, men vi är ju hos mamsen i Sthlm nu så jag fick skjuta upp tiden med nästan 2 veckor!] Då måste jag verkligen ta upp det här och visa att jag menar allvar!

Får jag ingen beviljad igångsättning är jag rädd att följande sker:
- Ingen barnvakt till Freja. Alla jobbar, bilar går sönder etc.
- Stoffe hamnar i bilkö i Sthlm och hinner inte till förlossningen
- Allt går fort och jag föder hemma

Listan kan göras betydligt mycket längre!
Någon som kan ge mig lite bra tips på vad jag kan "trycka" på under samtalet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0