12 okt

Äntligen är Alice på bättringsvägen! Hon var verkligen superdålig, både igår och natten som var. Vod 10 igår ringde vi  sjukvårdsrådgivningen då tempen visade 39.1! Hon är ju inte ens två månader och då är feber väldigt ovanligt. De gav oss en jourtid och Stoffe åkte ner med henne. Det visade sig att hon hade ett virus. Jag vart genast lite lugnare. Läkaren skrev ut febernedsättande och bad oss ringa igen om det vart värre. Vid 17 på kvällen hade Alice temp gått upp till 40.1 grader! Nu började jag bli verkligt orolig och ringde igen. De bad oss klä av henne allt utom blöja och badda henne med kalla handdukar samt försöka få i henne lite vatten på sked.

Vi la henne på ett lakan i soffan som kändes svalt mot huden och gjorde som de sagt. Vi gav henne också en alvedon! Hon var sådär jätte ledsen, men på ett "mamma-det-här-är-jätte-jobbigt" vis. Ett sådär lite tröttare, gnälligt sätt! Mammas lilla tjej! Vi satt hos henne i soffan alla tre och klappade henne över pannan medans vi la en kall handduk över hennes rygg. Freja sa "Alice har jobbigt," och pussade henne på pannan! En väldans fin storasyster! 

Natten var ganska tung den också. Allra mest för Alice. Hon kunde inte komma till ro och gnällde nästintill hela tiden. Tillslut gick Stoffe ut i vardagsrummet och la henne i bilbarnstolen så han kunde gunga henne till sömns. Tillslut somnade både Alice och Stoffe! Runt 05 kom de in och jag la henne brevid mig. Mammas tjej var verkligen skållhet! Vi la oss alla fyra i sängen och fortsatte baddandet med kalla handdukar. Freja tröstade Alice som ivrigt tuttade! Skönt att hon ville äta iallafall. Sedan låg hon vid mitt bröst och åt/mystuttade fram till 11 på förmiddagen! Ouch! 

Nu somnade hon i soffan vid 19 och sover fortfarande. Det är över fem timmar sedan hon fick en alvedon, men hon känns endå inte varm. Antar att febern nådde sin topp i natt! Skönt att hon får sova nu, hon måste vara helt slut stackarn!

Frejas feber har fortfarande inte kommit tillbaka vilket innebär att hon vart feberfri i två dagar och får gå till dagis imorgon! Det behövs kan jag säga för ungen fullkomligt spruuutar överskottsenergi!

Freja & Alice, ni är mitt liv, mitt allt!
Jag älskar er magiskt mycket! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0