Lady Grey

Skrivet av mig! Sanning eller inte, det är min historia. Mina ord och mina tankar. Känn efter, skratta med mig eller gråt. Skäms och ta åt dig! Eller känn lättnad över att du inte har någonting med detta att göra. Novell? Äkta? Min text!




Egentligen var hon en fantastisk människa. Vacker, trots att hennes yttre allt för ofta gjorde henne riktigt osmaklig. Hon påminde till viss del om en gammal avdankad porrstjärna, samtidigt som hon i sin ensamhet visade sig vara vansinnigt söt och enastående. Det var bara då hon satt ensam, med tårar i ögonen och musik sorglig som inget annan hon var den hon egentligen var. Vid alla andra tillfällen spelade hon en roll. En roll som ingen egentligen ville tycka om, men som på något vis fängslade andra. Jag frågade mig många gånger hur hon egentligen mådde? Ingenting kunde ju vara riktigt bra, sådär på riktigt. En gång i tiden tyckte jag om henne. Hon var speciell. Men nu vet vi bättre. Vi väljer vägar, miltals runtom. För inget vill egentligen lära känna den person hon håller gömd. Jag vet, hon gör det också. Skillnaden mellan oss är bara att jag ser vem hon egentligen är. Den person hon så till den milda grad försöker hålla undan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0