Älskling Flyttar!

Jo så är det! Vi har vetat om det i flera veckor nu, men har velat hålla det för oss själva ett tag. Men nu är det väl dags att även ni får veta. Den 1 April flyttar min Älskling för att bo hos min mamma med familj. Han har nämligen fått jobb som mentalskötare på ett nyöppnat Psykiatriskt boende norr om Stockholm. Han får en superhärlig FAST månadslön+ob samt möjlighet att jobba nätter nästintill när han vill! Vi är med detta sagt ett steg närmre Stockholm. Det är endast en annan som arbetar någon timme mer / vecka än honom. Annars kommar han att jobba mest! Det absolut bästa är att när han väl är där kan han bara koncentrera sig på arbetet. Kommer bli toppen, jag måste bara vänja mig!

Hur blir det då med mig, Freja och bebis!? Vi kommer att bo kvar i trasiga Marielund ett tag till. Men på fredag ska vi på visning. Vi har nämligen hittat en trevlig lägenhet på samma våning och i samma hus som svärmor. Dock bara en tvåa, men det får gå helt enkelt. Det är bara mellan Juni-Dec 09 vi ska bo där. Sedan blir det hela familjen upp till Stockholm och en fin lägenhet/radhus/villa där! Självklart kommer älskling hem varannan helg och varannan vecka kommer han hem vissa vardagar. Annars åker vi de helger han jobbar upp till honom! Vi tänker absolut inte vara ifrån varandra mer än vad som krävs!

Det här är ett steg i rätt riktning, ett steg närmre den Stockholmsdröm vi faktiskt har. Ni kanske undrar varför vi inte flyttar med. Den enda anledningen är att jag vill gå klart min utbildning här på Komvux i Norrköping. Lärarna och klasskompisarna är underbara och jag uppnår fantastiska resultat. Jag ska ju dessutom inte vara mammaledig i början med bebis [Stoffe flyttar tillbaka i Aug 09 och är pappaledig åt minibebisen,] Det är iaf så det är tänkt. Men blir det för jobbigt att vara ifrån bebis på dagarna kommer jag att skjuta upp sista terminen på komvux och läsa den i Stockholm! Så möjligheten finns ju att vi byter riktnummer redan i Augusti!

Det känns jätte jobbigt att han inte kommer vara hemma varje kväll med oss. Men det är såhär vi ska göra nu och vi måste bara försöka stå ut i några månader. Vi får ju faktiskt ses på helgerna! Dessutom får vi ju chans att sakna varandra så himlarns mycket!

ÄLSKAR SIG STOFFE & FREJABUS! ♥

Det blir nog bra det här!

Kommentarer
Postat av: Stoffe

Så ja älsklingen min! Har inte hört dig så positiv ännu! Värmde mig! Kommer sakna sönder mig efter Er! Ni är mitt allt juh! Nästan så man hoppas lite att vi kan flytta upp redan i augusti :D Lämna trasiga Norrköping! Blä! Men det här kommer bli superb i slutändan och jobbigt under tiden! Visualisera villan/radhuset som du kommer få inreda som du vill :) Älskar Dig, Freja och Bärsisen över allt annat! Puss

2009-03-12 @ 09:13:29
URL: http://rockfather.blogg.se/
Postat av: Denna Sanna Kvinna

hehe ja man var ju minst sagt panikslagen innan man såg den lilla armen. Jo men nattningen har gått bra, peppar, peppar. Men hon vaknar många ggr så vi får natta om henne

2009-03-12 @ 21:19:47
URL: http://sofieb.blogg.se/
Postat av: Denna Sanna Kvinna

Tack för din omtanke :D Nej jag vägrar att gå igenom detta ingen har aldrig känt en sådab smärta förut. Operationen skall dem ju endast göra för att få ut spiralen helt sjukt.

2009-03-13 @ 19:58:07
URL: http://sofieb.blogg.se/
Postat av: Sandra [2barnsmamma]

En tvåa funkar bra! Eller aa, beror ju helt på. Jag bor i en tvåa med sambo och två barn, dock har det största barnet sitt krypin i en klädgarderob :) Men man får försöka göra sitt bästa..

2009-03-31 @ 20:21:27
URL: http://sandrastomberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0