Okej, nu håller vi i oss!

Första dagen i skolan och jag trivs som vanligt! Vi var några ur tjejligan nere på stan & käkade en underbar lunch och pratade om vad vi gjort under det faktiskt alldeles för långa jullovet! Sommarlovet däremot flyger ju fram, men jag antar att det beror på det vackra vädret (oftast) & att man kan vara utomhus mestadels av tiden. Jag längtar!

Sitter just nu nere i datasalen tillsammans med Maria och väntar på att min stora älskling & min lilla älskling ska komma och hämta mig. Sedan ska jag bara springa in hemma och byta om för att efter det åka iväg någonstans och gå på en mysig långpromenad & en termos kaffe. Ska bli skönt att komma ut och få luft när man suttit i ett "torrt" klassrum hela dagen!

Annars? Jo, grymt mycket att tänka på och att göra, men jag trivs i det lilla kaos jag lever i just nu. Jag har ett behov av att alltid behövas och behöva göra saker. Annars blir jag smått uttråkad. Denna termin har vi inte bara tre kurser att läsa, utan FEM!!! Omvårdnad (kan vara en fördel eftersom hela utbildningen heter så.) Psykologi, Arbetsmiljö & säkerhet, Människan Socialt & Kulturellt & Social Omsorg! Så med andra ord, jag har lite att göra. Forgive me if i don´t have the time för bloggen emellanåt. Men jag kommer verkligen att ge gärnet både privat & i bloggen för det är något jag brinner för och som ger mig glädje!

Nu har jag skickat in min studieförsäkran & väntar mina cash inom två dagar! Love it! Ska bli underbart med lite pengar, så jag kan shoppa nya studieböcker & lite kläder. Och för att inte tala om mat!!!! Tomt i kylen nu, I Say!

Vill dessutom påpeka hur duktig jag är fortfarande, som inte rökt på 13 dagar!
Vill bara säga en sak till er som röker, ni luktar bajs! Och JA, jag får säga det. Efter fem år av att få höra av allmänheten hur snuskigt man luktar så får jag faktiskt göra det, utan att skämmas! Jag mår så bra nu!!!

Kommentarer
Postat av: Denna Sanna Kvinna

Bajs vettu sjutton, möjligtvis tobak och rök ;)

2009-01-14 @ 15:34:56
URL: http://sofieb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0