Conclusion

Yeah! Im still a rockstar!

Åtta motherfucking days utan ett enda bloss. Första målet klarat, vilket var att klara mer än en vecka utan cigg. Och om sanningen ska fram så mår jag bättre kroppsligt än någonsin tror jag. Inte vart andfådd eller någonting under dessa åtta dagar. Och vet ni, jag har rätt att vara såhär stolt över mig själv.

Jag har i några år sagt att jag ska sluta. INGEN har trott mig, för alla känner mig och mina "drömmar!" Men de senaste åren har en fantastiskt stark & motiverad tjej inom mig vuxit fram. En del sa att jag var för ung för att få barn & att jag kanske inte skulle klara det ekonomiskt då jag inte hade någon utbildning. Idag vet ni hur bra det gick och erkänner ofta hur fel ni hade. En del av er påstod att jag förmodligen inte skulle slutföra första terminen på Komvux, eftersom jag så lätt tröttnar. Men det gjorde jag, och med MVG i alla kurser och genom att vara en av de bästa i klassen slog jag er på fingrarna. Min motivation får jag genom er som vägrar tro, eller som försöker sätta käppar i hjulet för mig. Ni som klankar ner på och hugger mig i ryggen. Ni får mig att växa och inse hur jag aldrig vill bli som människa. Egocentriska & fullkomligt osjälvständiga! Ni vill se mig falla, men varje gång reser jag mig starkare än någonsin. Det tackar jag för!

Jag har vart bitter, arg & trött på det mesta. Jag har känt mig sårad & förd bakom ljuset, vilket jag också blivit emellanåt. Men faktum är att detta endast gjort mig än mer nere. Jag har ist försökt se det positiva i det negativa, som det så fint heter. Jag är fortfarande arg, självklart! Vissa driver mig till vansinne & jag har svårt att hålla tillbaka när jag blir arg. Jag säger gärna vad jag tycker, men numer står jag för och säger det till den det berör. Till skillnad från de nollor som fortfarande inte " can spit it out! " Men jag har kommit till ett conclusion, det är ni som faller! Tillbaka i samma gamla mönster, i samma hat & samma förskräckliga självkänsla.

Om ni känner att ni måste kasta skit över mig, om det verkligen gör er lyckliga och till bättre människor så är ni mer än välkomna att ringa, maila, smsa, komma förbi hemma eller kommentera! För om sanningen ska fram sätter det lite guldkant i min vardag. För jag vet, att jag är och förblir en mer mogen, självsäker & framgångsrik människa än vad ni någonsin kommer att bli.

Så jag bugar & bockar, Ett tack till alla skithögar & as!

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag tror på dig!! Eller rättare sagt vet på dig!!

2009-01-10 @ 09:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0