v.13

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10
11 12
13 14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
31 32 33 34 35 36 37 38 39 40



Gött! Då har man gått in i vecka 13 och risken för missfall har minskat betydligt!
Känns riktigt skönt måste jag säga. Jag förstår inte vart dagarna tar vägen! Denna graviditet går så otroligt fort! Jag har ingen aning om i vilken vecka jag är, förns jag tittar in på familjeliv. Och varje gång blir jag lika förvånad över hur långt det har gått!

Vi har ju kommit på ett helt fantastiskt tjejnamn som passar så otroligt bra med Freja! Men det är inget vi tänker avslöja! Detfår vi se när han/hon tittar ut. Är det däremot en liten kille så har vi ingen aning om vad han ska heta. Vi kommer verkligen inte på någonting! Tycker "alla" namn är så white trash! Gjorde en lista på namn jag absolut aldrig skulle döpa mitt barn till. Men nu försöker jag göra en lista på vad jag kan tänka mig, men det är bara det valda tjejnamnet som dyker upp.

Freja ♥

Freja är ett kvinnonamn med fornordiskt ursprung, med betydelsen "fru" vilket betydde "härskarinna." Freja dyrkades som kärleks- och fruktbarhetsgudinna i den fornordiska mytologin!

Jag tycker dessa namn [nedan] är alldeles för "mycket" och därför har de tyvärr fått stämpeln White Trash! Ett namn ska vara valt med omsorg. För mig och Stoffe är det viktigt att det betyder någonting, men också lära sig vad.

Namn jag inte skulle döpa mitt barn till:
Lukas
Simon
Martin
Kevin
Liam

Leon
Daniella
Gabriella
Alva
Ida


Kommentarer
Postat av: frida

det var ju tråkigt att läsa att du tycker Leon är ett white trash namn :(

2009-02-16 @ 11:13:21
URL: http://frudernmar.se
Postat av: Mamma & Bullen

Jag gillar Liam, Leon & Alva, men det är inga namn

jag skulle kunna tänka mig själv. Vi håller också

på & harva runt i namndjungeln, det är ju så sjukt

svårt! Speciellt eftersom min pojkvän är engelsk/skotsk & vi måste hitta ett namn som funkar/

går att uttala i både UK & Sverige...Ah, jag har

redan panik! :p

2009-02-22 @ 15:05:18
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/
Postat av: emelie talvis

Jag tycker Milton är ett fint killnamn :)

2009-03-02 @ 11:30:51
URL: http://etalvis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0