Tack:os [Tacos]

Yes! Det vankas tacos ute i köket. Galet mysigt och fruktansvärt gott. Svärmor är på ingång och Stoffe lagar mat! Väldans trevligt må jag säga. Pia var ju även här igår och hjälpte till att trycka i sig två kg kräftor. Varför säger de alltid swish!? Så gott!

Jag slutade skolan vid 11 och då var det dags att fara ut till svärfar & "svärmor" och berätta det glada nyheten! Svärfar vart lite ledsen, men han förstår! Självklart vart han dock väldigt glad för våran skull! Sedan åkte vi förbi plantagen för att planera vårens heta inköp och träffade där på de flesta av våra arbetskamrater! Saknar Plantagen massor! Sedan åkte vi och hämade Frejsibus på dagis och berättade för fröknarna att hon skulle bli storasyster. De vart så glada och sa att Frejsan kommer bli en fantastisk storarsyster. Hon hade btw vart som en sol hela dagen på dagis och livat upp stämningen för allihop. Idag var de tre fröknar på sex barn, så det hade ju verkligen tid för allihop.

När vi gungat ett tag  efter dagis och kom hem satte vi igång med storstädning och putsning av fönster. Jag verkligen storsädade skåp, väggar och ja allt i köket. Stoffe våtdammade, dammsög och sedan hjälptes vi åt att torka golv. Min älskling är fantastisk. Jag behöver aldrig be honom att hjälpa till att städa. Han tycker att det är en självklarhet då vi faktiskt bor här allihop. Freja satt på diskbänken och diskade. Hon verkligen älskar att hjälpa till!

Freja siter i soffan och äter fredagsmys bestående av Vindruvor. Hon fick välja själv och det var hennes självklara val! I detta hus blir det inget godis varken fredag eller lördag. Ingen annan dag heller för den delen. Vi tycker inte att hon behöver smaka det förns hon blir runt fem år. Själv var jag sex år när jag första gången åt godis och har aldrig haft en hål i hela mitt liv! Däremot var jag ett dumhuvud och skaffade piercing och började röka när jag var 17 år vilket resulterade i spruckna och gula framtänder. Fy böveln! Den dagen vi har två feta inkomster blir det till att göra något åt de små!

Nej nu ska jag mysa med Frejsan som nu fått nam-nam [välling] & snart ska sova!
Snart dags för Let´s Dance [Dancing with the stars]!


Kommentarer
Postat av: Anonym

skulle inte heller ge godis till mitt barn om han inte var underviktig. de rådde till och med oss på bvc att ge honom choklad och sånt för att försöka få honom att runda till sig lite. men glass vill han tyvärr inte ha och inte saft och sånt heller. fast freja väger rätt bra va? ha en trevlig helg.

2009-02-28 @ 07:52:14
URL: http://sakerinuti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0