Nurse, inject ME!

Jag är iaf en riktigt bra bit på vägen! Idag var det dags för Injektioner! Vi skulle alltså lära oss att sticka i andra och oss själv! Vansinnigt roligt! Tänkte faktiskt ge er en rundtur och berätta hur roligt det är att läsa till USKA/Mentalskötare!
Dagen började med Social Omsorg. Just nu diskuterar vi Utvecklingsstörning, samt utvecklingsstördas rätt få skaffa barn, eller inte. Mycket intressant ämne som helt klart skapar debatt! Visste ni att utvecklingsstörda förr i tiden hade namnet Idioter! Vaddå hemskt!?



I detta klassrum spenderar vi mestadels av tiden, då vi inte leker sjukhus i metodövningsrummet, sal 300 eller repeterar alla sjukdomar med Super-Ulla i sal 302. Mittemot våra fönster ligger en fräsh lägenhet med full uppsikt. Där bor en kille i 25-års åldern som tycker om att gå runt i kalsonger & ruffsigt hår! Maria och jag har aldrig någonsin dreglat! Lovar!



Hur kommer det sig att min del av bordet alltid är belamrad med massor av saker. Frukt, vatten, block, kalender, studielitteratur samt mandarinskal? Helt klart citrus-begär!



Nu börjar vi Injektionsutbildning samt kapillärprovtagning. Ni vet vad det är, ett t.ex är när man tar i fingerspetsen!
Mercia [en klasskompis,] sticker här sig själv i fingret & shows us some blood!



Åh så roligt det är att lära sig allt detta! Jag är så otroligt glad över att jag valde att gå denna utbildning. Oj vad den har fått mig att växa som person! Dags för mig att ge insulin. Smått nervös!



Håret står åt alla håll men oj så koncentrerad jag är! Det gäller att göra som Ulla säger och göra det proffessionellt. Jag SKA ha MVG!



Där satt den! redan på första försöket! Måste säga att jag är imponerad över både mig själv och mina klasskompisar. Det är inte alls så lätt som man tror! Weoeo, tummen upp!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0