Onsdag & ledig förmiddag.

PAH! At least in my imagination!

Sitter i köket med en kopp kaffe och ett glas saft. Jag som aldrig tyckt om saft har plötsligt blivit förälskad! Kaffe dricker jag ju som bekant ca 1-2 ggr i veckan numer och det är när jag verkligen behöver fokusera & koncentrera mig. Jag har absolut inget sug efter det nu när jag inte är rökare längre. Vet ni hur underbart det är att kunna svara NEJ när folk frågar om man röker. Barnmorskor m.fl! Jag var tillräckligt dum i huvudet och rökte när jag väntade Freja. Det är något jag skäms över dagligen. Men samtidigt måste man se framåt och förändra. Det är ju inte bara för min och bebis skull jag slutat röka! Det är ju för min älskade Frejsibejs också, plus Stoffe! Han är ju så stolt!

Skolböcker, anteckningar, temaskrifter, websidor och annat har övermannat mitt svarta jyskbord och inom en snar framtid väller de väl över! Men jag ska se det positivt. Snart är jag färdig uska och mentalskötare. Då ska jag plugga vidare till ssk och sedan bm. Jag hinner förhoppningsvis klart innan jag är 30 år! Det är väldigt ungt för att vara färdig utbildad bm har jag läst! Jag längar, om ni inte redan visste det!


Igår var btw svärfar här och fikade. Han kom förbi efter att han lämnat sin bil på service uppe i haga någonstans vad jag förstod det som. Bjöd han på lussebulle och kaffe. Tur att svärmor bakat åt oss innan jul och jag fryst in så vi har något att bjuda på. Jag köper ju annars aldrig hem kaffebröd mm. Han och Freja tittade på Lejonkungen och Stoffe försökte hjälpa mig med mitt KOL-arbete! Mysigt!

Nej nu ska jag slänga i mig lite lunch och sedan bege mig till skolan. Har ju omvårdnadslektion nu vid 12.10 och dagens ämne är Diabetes! Intressant och lärorikt. Har ju världens absolut bästa lärare! Ulla är stentuff!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0