Turzdag:en

Så sitter man här igen! Har verkligen råpluggat till sista provet som är imorgon och ska fortsätta om en stund. Innan dess ska jag skicka iväg en inlämningsuppgift och 14 instuderingsfrågor till Ulla som vi har i den stora kursen [Omvårdnad!] Vi hade betygssnack idag och hon säger att jag absolut kan få ett MVG! Känns ju galet läckert liksom!

Denna termin har jag lärt mig att det går inte att haka upp sig på om man får ett eller två fel på ett prov, "bara" får VG+ ist för MVG på en inlämningsuppgift eller rentav ett enkelt VG på en redovisning. Vi har en enorm press på oss och ska faktiskt läsa in 3 års studier på 1,5 år! Galet! Så ja, jag får väl vara lycklig om jag får VG i snitt denna termin! Man kan inte MVG i allt varje termin va? Skrattar!

Idag har vi iaf inte gjort vidare mycket vettigt i skolan. Pratat om praktiken, som jag f.ö ska ha på Järvens Äldreboende som ligger 1 minut från där jag bor och Freja går på dagis! Perfekt nu när man är ensam på vardagarna! Ser fram emot praktiken, även då den känns lite nervös! Erfarenhet är alltid bra! Var med Tessy på Peking House och åt Buffé! Vi hade världens problem med att bestämma om vi skulle ta Kina eller Fräcka, men det var Kina! Sedan ångrade vi oss galet, då man blir äckligt mätt av kinamaten! Sallad nästa gång mitt hjärta!

Efter skolan var det drop in på Frejas dagis. Hon tycker det är så spännande att få visa vad hon gör på dagis, presentera sina kompisr och leka när vi är där. Hon tog våra händer när vi kom och drog in oss i stora rummet och sa "Fika, namnam!" Gullis hade väntat på att vi skulle komma och mysfika med henne! Mami älskar dig MEST!!! ♥

Nu ska jag skicka in det där så det blir klart och sen plugga lite mer inför provet i ett härligt skumbad!
Magen är så mycket mer otymplig denna gång än med Frejabus! =)

Kommentarer
Postat av: erika

Hej jag skulle behöva lite tips på en ny bloggdator har du något förslag ? :-D

2009-04-18 @ 20:18:33
URL: http://erikasfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0