Dags att tacka [ex&ovän]



Hur många dagar, veckor, månader och år har vi inte spenderat på att vara arga och irriterade på gamla ex & våra ovänner?
Vad definierar egentligen en ovän? Jag har själv svårt att sätta ord på det. Jag har spytt galla över mängder av folk i min närhet som jag av någon anledning [eller ingen] tyckt illa om. Hoppas på folk här på bloggen & själv blivit påhoppad! Jag försvarar inte mitt handlande men kan tycka att jag då och då haft anledning att skriftligt "hata" er!

Så vad får mig, Madde att lacka ur? Först och främst är lögner det som får mig att gå i taket. Eftersom jag spenderade hela min "fjortis" period med att ljuga för folk i min närhet och jag efteråt insåg vad de gjort med människor har jag lärt mig att lögner, vita som svarta alltid kommer fram! Så idag talar jag hellre sanning, om det så sårar sönder en människa än ljuger för denne. Antar att jag växte med min egen okunskap? Kan man säga så? Den dagen man föder barn, föds också en mamma säger man ju och vad gäller mig som person växte en ny och förbättrad Madde fram genom den rollen. Tackar min dotter för detta!

Jag tror att vi är där vi är pga både bra och dåliga erfarenheter, men mestadels pga de dåliga. Vi kan också tacka våra ovänner som gjort oss starkare än vi var innan! A lot of thank [juice]

Men sen kommer vi också till de dagar då vi pratar illa om våra ex, vänner mm. Även om vi inte tycker så illa om dem som vi faktiskt påstår så får vi det att framstå som att vi aldrig har hatat ngn så mycket någonsin som just den personen. Varför är/har vi vart så? Är det inte dags att tacka våra föredetta pojk- och flickvänner? Dags att skicka en dagens ros till den vän vi inte längre säger oss tycka om? De har ju trots allt vart en del av vårt liv och tagit oss dit vi är idag? Kan dra en lustig men oj så sann jämförelse!

Madde 13 år Träffar Olle & blir tillsammans med honom - Olle & Madde gör slut - Madde börjar chatta på Aftonbladets chat & får kontakt med Fredrik i Norrköping, de träffas men de blir ingenting - Madde börjar tycka att killar i Norrköping är snälla, söta & snygga och får genom Fredriks vännerlista på Lunarstorm kontakt med Stoffe - Madde ringer fel då hon ska ringa Fredrik och hamnar hos Tomas - Madde träffar Tomas & de blir tillsammans - Madde & Fredrik, liksom Madde & Stoffe är vänner och håller kontakt via telefon - Tomas är elak mot Madde som söker tröst hos Stoffe som är världens snällaste & mest förstående - Madde träffar Stoffe i smyg för att Tomas ska förstå att det är slut, vilket han tillslut görMadde blir kär i Stoffe, men inte Stoffe i Madde som batra vill vara vän - Madde träffar Micke och de blir tillsammans - Ett år senare börjar Stoffe höra av sig, skicka blommor, brev mm och berättar att han älskar Madde - Madde & Micke gör slut - Madde & Stoffe blir tillsammans - Pga avståndet mellan STHLM och Norrk. gör Madde slut - Madde & Micke blir tillsammans igen, men gör snart slut - Madde flyttar hem till Stoffe i Norrköping som fortfarande är hennes bästa vän och två månader senare blir de tillsammans igen - Två år senare föds deras dotter Freja [2007] ♥ - Nu väntar de bebis nummer två ♥ och är kärare än någonsin!!! - Madde & Stoffe firar fyra år tillsammans den 13 Maj 2009!!! ♥ ♥ ♥

Är det inte helt underbart, men galet på samma gång? Hade jag aldrig träffat Olle så hade jag aldrig träffat Stoffe och aldrig fått barn tillsammans med honom och vart så lycklig som jag är idag!

Så egentligen borde jag nog tacka dig Olle!
Lagom Respekt killen!


Tackar också alla gamla ragg, tjejer som skrikit åt mig, killen som slogs, fruktansvärd heavymetal, killar som sårat mig så hjärtat vart nära att gå sönder, tjejer som gjort mig illa och gått bakom ryggen på mig och ni som på något sätt, bra eller dåligt passerat i mitt liv men inte längre är en del utav det! Till er alla, KÄRLEK!

Kommentarer
Postat av: malin

Tack så mycket för kommentaren om min dotter och blogg, får säga desamma om din blogg :) Roligt att du tittade in :)

2009-04-07 @ 08:41:30
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: Denna Sanna Kvinna

Kan du inte lägga in lite bilder på Freja? Har inte sett en skymt av henne på jätte länge vore kul och se :D

2009-04-07 @ 09:34:48
URL: http://sofieb.blogg.se/
Postat av: PETRA AKA SHORTY

Oj, det var en historia det ! :P

2009-04-09 @ 14:08:46
URL: http://pey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0