Dammsuggari!

Hjälp vad jag har städat idag! Jag mådde verkligen kasst imorse när jag vaknade. Ont i halsen och öronen och huvudet kändes inte bättre än igår. Men jag tog mig ur sängen och klädde mig och Freja. Efter det gick jag ner med henne till dagis. Eftersom jag var ledig från praktiken idag vart det till att städa hemma. Och som jag har städat! Jag har verkligen städat allt jag kunnat komma på. Under tiden har jag pratat med min söta Marie i tel hela tiden! Nästan konstant!

När jag stod och dammsög höll jag på att bli galen. Nästan ingenting åkte in i dammsugaren utan rullades bara omkring under den. Nej nu får det vara nog tänkte jag och ringde Stoffe. " Vi måste köpa en ny dammsugare! "

När han kom hem åkte vi iväg och tittade lite på Elgiganten. Men eftersom vi ville ha ngt runt 500 lappen hittade vi inget bra. Bara en massa skräpmärken! Så vi gick vidare till H&M och köpte en vintermössa till Freja. Supersöt! Sen gick vi in på MAXI och köpte två kökshanddukar och en grytlapp med tillhörande grytvante. Och till det en löpare! Snyggt!

Efter det var vi så hungriga allihop att vi åt lite onyttigt men gott på Mc! Var jätte mysigt! Freja är så söt när hon dippar sina osaltade pommes frites i ketchupen! Mammas & Pappas Gos!

Men efter detta var jag ännu mer sugen på en ny dammsugare. Så vi åkte ner till Media Markt och tittade. HIttade först en för 899:- som verkade kanon. Men när jag fråga lite om den i personalen så berättade hon att den inte hade ngt Hepafilter. Hmm, jag vill ju ha ett sånt filter! Vem vill inte det! (För er som inte vet vad ett Hepafilter är kan jag berätta att det ser till att ingen smuts/damm flyger ur dammsugaren utan renar luften innan den kommer ut igen.) Vad är meningen med en dammsugare om luften kommer ut nästintill lika skitig som den var när man sög upp skräpet!? Nej, Hepafilter alltså! Så ist tog vi en Philips med Hepa och ett fantastiskt munnstycke! I LOVE IT!

Den kostade ca 1600 kr men då fick vi  också med en jätte bra MP3-spelare med 2 gB!
När jag kom hem dammsög jag om hela lägenheten och jävlar vad den suger!
Inte ett dammkorn slips away! Värd varenda krona!

Nu är jag en lycklig städtant igen!
(Lägger in en bild på vår nya "Sune" som dessutom har inbyggda doftkulor!)


Kommentarer
Postat av: mli

vad duktig du är som städat och gjort fint....allt bra annars hoppas jag :)

kram

2008-09-30 @ 11:39:56
URL: http://mlimcqueen.blogg.se/
Postat av: elle

haha roliga ni är.. först ville ni inte lägga ut över en 500 på dammsugaren sen handlade ni både på ica maxi och Mc, och sen även en dammsugare för nästan 2000 spänn.. jaja. gäller att hålla koll på slantarna. ;)



fin blogg för övrigt.

är dammsugaren bra? jag behöver med en ny dammsugare. ha de bra / en bloggläsare

2008-10-08 @ 02:10:06
URL: http://ellebloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0