Vad betyder Perfekt

Tänk så många barn & ungdomar det finns därute som inte gör annat än hoppas på att deras föräldrar ska älska dem. Älska dem som de är! Dagligen tar barn & ungdomar livet av sig då de inte känner sig älskade eller sedda av sin mamma eller pappa. De gör allt de kan för att få uppmärksamhet eller kärlek, men då inegnting hjälper ser de ingen annan utväg. Är det så det ska vara? Samhället sitter bara och ser på medans fler och fler minderåriga går under. Vad kan vi göra åt det här? Det är viktigt att vi som "nyblivna" vuxna informerar de yngre om att man är bra som man är. Vi har ju precis gått igenom vad de gör och det är ju så många som känner sig ensama som inte behöver vara det.



Jag önskar jag hade möjlighet att gå ut i skolor och informera om detta. Det känns som min plikt att göra det! Jag vet ju hur de flesta som mår dåligt känner sig. Jag vet hur det är att inte känna att man räcker till och att vilja göra så mycket för att få upp ögonen på folk. Jag vet hur det är att avsky någon samtidigt som man älskar den personen så det gör ont. Jag vet hur det känns att vilja ta livet av sig för att i detta fall min pappa ska se mig.

Jag ska ta reda på vad jag kan göra för att nå fram till ungdomar som har det svårt. Jag vet att jag kan det och jag vet att jag kan hjälpa. Vissa saker måste man bara acceptera för vad de är och blicka framåt. Vi är bra som vi är!

En låt jag lyssnat mycket på när jag kännt mig ensam och ledsen är Simple Plan´s - Perfect! Den är helt fantastisk!
Ett barn behöver sina föräldrar & föräldrarna behöver visa sina barn mer kärlek! Det måste bli ändring!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tjena tjejen!

Hur va det nu med fotandet?

Vi ska till stockholm den 2e :)



Vad e reglerna å så, och vart ska bilderna??

kramis

2008-09-17 @ 19:37:57
URL: http://madelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0